Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Iveco DAILY III Platforma / podwozie 29 L 9 (1999.05-2006.04) 84km » QSJ1002S quinton
wybrany samochód: 
Iveco Daily Iii Platforma / Podwozie 29 L 9 (1999.05-2006.04) 84km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza QSJ1002S QUINTON

QSJ1002S Sworzeń wahacza QUINTON

    Ocena:
numer części:

QSJ1002S

dostawca:

QUINTON

Wymiar stożka [mm]:15
Strona zabudowy:na dole

Status produktu: Artykuł wychodzący
Wymiar stożka [mm]:15
Strona zabudowy:na dole

Status produktu: Artykuł wychodzący

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza QSJ1002S QUINTON

numery OEM:
RENAULT      77 01 453 022
zamienniki:
RE-BJ-0533
brak
MOOG
0400933
brak
OCAP

Zastosowanie Sworzeń wahacza QSJ1002S QUINTON w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.