Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Iveco X-WAY AD350X54P MY24 (2023-???) 540km » QTH418K quinton
wybrany samochód: 
Iveco X-way Ad350x54p My24 (2023-???) 540km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia QTH418K QUINTON

QTH418K Termostat układu chłodzenia QUINTON

    Ocena:
numer części:

QTH418K

dostawca:

QUINTON

Temperatura otwarcia [°c]:92
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z uszczelnieniem
Rodzaj koprusu:z obudową
średnica 2 [mm]:30

Status produktu: Normal
Temperatura otwarcia [°c]:92
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z uszczelnieniem
Rodzaj koprusu:z obudową
średnica 2 [mm]:30

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia QTH418K QUINTON

numery OEM:
OPEL      13 38 060
OPEL      13 38 063
OPEL      13 38 070
OPEL      1338060
OPEL      1338063
OPEL      1338070
OPEL      90352677
VAUXHALL      90 352 677
VAUXHALL      90352677

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia QTH418K QUINTON w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.