Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Seat LEON ST (5F8) 1.6 TDI 4Drive (2018.07-???) 115km » 2156032 sasic
wybrany samochód: 
Seat Leon St (5f8) 1.6 Tdi 4drive (2018.07-???) 115km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 2156032 SASIC

2156032 Koło pasowe, wał korbowy SASIC

    Ocena:
numer części:

2156032

dostawca:

SASIC

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]140
Ilość żeber7
dla numeru OE504078435
nr EAN3660872393661
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2156032 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 7) pasuje do: IVECO DAILY III, DAILY IV, DAILY V, DAILY VI, FIAT DUCATO 2.3D 12.01-
numery OEM:
FIAT      504078435
IVECO      504017415
IVECO      504078435

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2156032 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.