Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 2156049 sasic

Koło pasowe, wał korbowy 2156049 SASIC

2156049 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 2156049
Koło pasowe, wał korbowy 2156049
2156049
sasic 2156049 Koło pasowe, wał korbowy
Koło pasowe, wał korbowy 2156049 sasic
Koło pasowe, wał korbowy 2156049 sasic

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

2156049

producent:

SASIC

Średnica [mm] 130
Ilość żeber 6
dla numeru OE 134700D010
nr EAN 3660872421036

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2156049 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: TOYOTA AVENSIS, CELICA, COROLLA VERSO, MR2 III, RAV 4 II 1.8 08.99-03.09

Koło pasowe, wał korbowy 2156049 ma zastosowanie do modeli samochodów

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 2156049 producenta SASIC

TOYOTA

134700D010, 1347022021

numery OEM:
TOYOTA      134700D010
TOYOTA      1347022021

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2156049 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.