Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Renault MODUS / GRAND MODUS (F/JP0_) 1.6 (JP03, JP0B, JP0U, JP0Y, JP1G) (2004.12-???) 112km » 5150H60 sasic
wybrany samochód: 
Renault Modus / Grand Modus (f/jp0_) 1.6 (jp03, Jp0b, Jp0u, Jp0y, Jp1g) (2004.12-???) 112km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 5150H60 SASIC

5150H60 Koło pasowe, wał korbowy SASIC

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

5150H60

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]127
Ilość żeber6
dla numeru OE0515H6
nr EAN3660872343574
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 5150H60 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: CITROEN EVASION, XANTIA, XSARA, ZX, PEUGEOT 306, 405 I, 405 II, 406, 605, 806, EXPERT 1.6/1.8/2.0 10.88-10.04
numery OEM:
CITROËN      0515H6
PEUGEOT      0515H6

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 5150H60 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.