Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 9005267 sasic

Sworzeń wahacza 9005267 SASIC

9005267 Sworzeń wahacza SASIC

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

9005267

producent:

SASIC

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Strona zabudowy na dole
Średnica [mm] 18
dla numeru OE 1J0407366J
parzyste numery artykułów 9005266
nr EAN 3660872331137

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 9005267 SASIC

Sworzeń wahacza przód P (dół przód) (średnica stożka 18mm) pasuje do: AUDI A3, SEAT LEON, TOLEDO II, SKODA FABIA I, OCTAVIA I, OCTAVIA I/KOMBI, VW BORA, BORA I, GOLF IV 1.2-2.8 09.96-12.13
numery OEM:
AUDI      1J0407366A
AUDI      1J0407366C
AUDI      1J0407366H
AUDI      1J0407366J
SEAT      1J0407366C
SEAT      1J0407366H
SEAT      1J0407366J
SKODA      1J0407366C
SKODA      1J0407366H
SKODA      1J0407366J
VOLKSWAGEN      1J0407366A
VOLKSWAGEN      1J0407366C
VOLKSWAGEN      1J0407366H
VOLKSWAGEN      1J0407366J

Zastosowanie Sworzeń wahacza 9005267 SASIC w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.