| Średnica [mm] | 228 |
| Szerokość [mm] | 84 |
| Średnica wewnętrzna [mm] | 200 |
| Ilość otworów | 4 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze zintegrowanym łożyskiem koła |
| nr EAN | 7316571837994 |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy VKBD 0159 SKF
| ALFA ROMEO | 11600.21408.00 | |
| ALFA ROMEO | 11600.21413.03 | |
| ALFA ROMEO | 11600.21413.06 | |
| ALFA ROMEO | 510384 | |
| ALFA ROMEO | 510385 | |
| ALFA ROMEO | 60521282 | |
| BMW | 31 21 1 110 115 | |
| BMW | 31 21 2 634 104 | |
| DAF | 184447 | |
| FORD | 1492160 | |
| FORD | 1565444 | |
| FORD | 527972 | |
| FORD | 72GB-1200-AA | |
| FORD | 72GB-1215-AA | |
| ISUZU | 8-94201-310-0 | |
| ISUZU | 9-00093-603-0 | |
| ISUZU | 9-00093-604-2 | |
| MAZDA | B002-33-075 | |
| MERCEDES-BENZ | 005 981 71 05 | |
| MERCEDES-BENZ | 006 981 16 05 | |
| MITSUBISHI | MB 001836 | |
| OPEL | 11054489 | |
| OPEL | 11070311 | |
| OPEL | 3 28 022 | |
| OPEL | 3 30 011 | |
| OPEL | 4 18 117 | |
| ROVER | CAC 4603 | |
| ROVER | GHB 107 | |
| SKODA | 969-300171 | |
| SKODA | 969-300291 | |
| TALBOT | 20339 N | |
| TOYOTA | 90366-17010 | |
| TOYOTA | 90368-17017 | |
| VAUXHALL | 11054489 | |
| VAUXHALL | 11070311 | |
| VAUXHALL | 3 28 022 | |
| VAUXHALL | 3 30 011 | |
| VOLVO | 184447 | |
| VOLKSWAGEN | 311 405 625 E | |
| VOLKSWAGEN | 311 405 645 | |
| VOLKSWAGEN | 311 405 645 B | |
| VOLKSWAGEN | 6U0 501 319 | |
| VOLKSWAGEN | 969 300 171 | |
| HYUNDAI | 51730-11100 | |
| HYUNDAI | 51730-11101 | |
| KIA | KKY01 33075 | |
| KIA | MB002 33075 | |
| DAEWOO | 02667886 | |
| DAEWOO | 94535209 + 94535210 |
Zastosowanie Bęben hamulcowy VKBD 0159 SKF w samochodach:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.
SKF to firma szwedzka, założona w 1907 roku przez Gustafa Ericssona. Nazwa "SKF" to skrót od Svenska Kullagerfabriken, co oznacza po szwedzku "Szwedzkie Fabryki Łożysk Kulowych". Firma specjalizuje się w produkcji łożysk i innych części mechanicznych stosowanych w przemyśle, w tym także w przemyśle samochodowym.
Produkty SKF dla przemysłu samochodowego obejmują łożyska, uszczelki, pakiety uszczelkowe, przeguby kulowe i wiele innych części, które są stosowane w różnych systemach pojazdów, takich jak układ napędowy, zawieszenie, układ kierowniczy, układ hamulcowy i inne.
Firma posiada fabryki w wielu krajach na całym świecie, w tym w Szwecji, Niemczech, Francji, Włoszech, Stanach Zjednoczonych, Brazylii, Japonii i Chinach.
SKF jest jednym z największych producentów łożysk na świecie i posiada bogatą historię innowacji technologicznych, w tym wynalezienie łożyska kulkowego samonośnego w 1919 roku oraz rozwoju łożyska magnetycznego w latach 90-tych. Firma posiada również wiele patentów na swoje produkty.
SKF wyróżnia się na rynku dzięki swojej strategii "BeyondZero", która koncentruje się na zrównoważonym rozwoju i redukcji wpływu na środowisko naturalne poprzez innowacje technologiczne i działania proekologiczne w procesach produkcyjnych. Firma skupia się również na dostarczaniu klientom rozwiązań optymalizujących koszty i zwiększających wydajność poprzez zaawansowane technologie i usługi serwisowe.