
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D13010TT THERMOTEC
323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6
CLARUS, PRIDE, CARNIVAL I, ROADSTER, RETONA samochód terenowy zamknięty, JOICE, RIO I
0K93015010, 0K93015010A, 0K93015K010, 0K93015K010A, 8AB315010, 8AB315010A, 8AB315010B, 8AB415010, 8AB415010A, 8AB715010A, 8AB715010, 8AD115010, 8AD215010, 8AD215010A, B30115010, B31015010, B3C715010, B63015010, KKY01015010, KKY0115010D, OK93015010, OK93015010A, OK93015K010, OK93015K010A
0K93015010, 0K93015010A, 0K93015K010, 0K93015K010A, 8AB315010, 8AB315010A, 8AB715010A, B3C715010, KKY01015010, KKY0115010D, OK93015010, OK93015010A, OK93015K010, OK93015K010A
| MAZDA | 0K93015010 | |
| MAZDA | 0K93015010A | |
| MAZDA | 0K93015K010 | |
| MAZDA | 0K93015K010A | |
| MAZDA | 8AB315010 | |
| MAZDA | 8AB315010A | |
| MAZDA | 8AB315010B | |
| MAZDA | 8AB415010 | |
| MAZDA | 8AB415010A | |
| MAZDA | 8AB715010 | |
| MAZDA | 8AB715010A | |
| MAZDA | 8AD115010 | |
| MAZDA | 8AD215010 | |
| MAZDA | 8AD215010A | |
| MAZDA | B30115010 | |
| MAZDA | B31015010 | |
| MAZDA | B3C715010 | |
| MAZDA | B63015010 | |
| MAZDA | KKY01015010 | |
| MAZDA | KKY0115010D | |
| MAZDA | OK93015010 | |
| MAZDA | OK93015010A | |
| MAZDA | OK93015K010 | |
| MAZDA | OK93015K010A | |
| KIA | 0K93015010 | |
| KIA | 0K93015010A | |
| KIA | 0K93015K010 | |
| KIA | 0K93015K010A | |
| KIA | 8AB315010 | |
| KIA | 8AB315010A | |
| KIA | 8AB715010A | |
| KIA | B3C715010 | |
| KIA | KKY01015010 | |
| KIA | KKY0115010D | |
| KIA | OK93015010 | |
| KIA | OK93015010A | |
| KIA | OK93015K010 | |
| KIA | OK93015K010A | |
| BUGATTI | PA6703 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D13010TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.