
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D1M008TT THERMOTEC
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
MATIZ, MUSSO, KORANDO, KORANDO Cabrio, REZZO, REXTON, KALOS
1022000520, 1022000620, 1022000920, 1022003901, 1022004901, 1022005001, 1022006201
| MERCEDES-BENZ | 1022000520 | |
| MERCEDES-BENZ | 1022000620 | |
| MERCEDES-BENZ | 1022000920 | |
| MERCEDES-BENZ | 1022003901 | |
| MERCEDES-BENZ | 1022004901 | |
| MERCEDES-BENZ | 1022005001 | |
| MERCEDES-BENZ | 1022006201 | |
| BUGATTI | PA6801 | |
| BUGATTI | PA6805 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D1M008TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.