
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D1M015TT THERMOTEC
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
MATIZ, MUSSO, KORANDO, KORANDO Cabrio, REZZO, REXTON, KALOS
6022000020, 6022000120, 6022000220, 602200022080, 6022000420, 6022000520, 6032000020
| MERCEDES-BENZ | 6022000020 | |
| MERCEDES-BENZ | 6022000120 | |
| MERCEDES-BENZ | 6022000220 | |
| MERCEDES-BENZ | 602200022080 | |
| MERCEDES-BENZ | 6022000420 | |
| MERCEDES-BENZ | 6022000520 | |
| MERCEDES-BENZ | 6032000020 | |
| BUGATTI | PA0146 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D1M015TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.