
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D1R015TT THERMOTEC
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
LOGAN, LOGAN MCV, SOLENZA, SANDERO, SUPERNOVA, LOGAN EXPRESS, DUSTER
7700105176, 7700105378, 7700274330, 8200146297, 8200428447, 8200582675
7700105176, 7700105378, 7700274330, 8200146297, 8200428447, 8200582675
| NISSAN | 2101000QAA | |
| RENAULT | 7700105176 | |
| RENAULT | 7700105378 | |
| RENAULT | 7700274330 | |
| RENAULT | 8200146297 | |
| RENAULT | 8200428447 | |
| RENAULT | 8200582675 | |
| DACIA | 7700105176 | |
| DACIA | 7700105378 | |
| DACIA | 7700274330 | |
| DACIA | 8200146297 | |
| DACIA | 8200428447 | |
| DACIA | 8200582675 | |
| BUGATTI | PA7718 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D1R015TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.