Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi A6 C5 (4B2, 4B4) 2.5 TDI (2001.08-2005.01) 155km » 107 717 topran
wybrany samochód: 
Audi A6 C5 (4b2, 4b4) 2.5 Tdi (2001.08-2005.01) 155km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 107 717 TOPRAN

107 717 Wentylator, chłodzenie silnika TOPRAN
topran 107 717
Wentylator, chłodzenie silnika 107 717
107 717
topran 107 717 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 107 717 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 107 717 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 107 717 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 107 717 topran
156.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

107 717

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Tryb pracyelektryczny
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Ogrzewanie/chłodzeniezawiera koło wentylatora
Kierunek obrotówprzeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Moc znamionowa [W]200/60
średnica zewnętrzna [mm]345
Ilość biegunów3
Liczba łopatek wentylatora7
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 107 717 TOPRAN

Wentylator chłodnicy pasuje do: SEAT ALHAMBRA, AROSA, LEON, SKODA OCTAVIA I, VW LUPO I, POLO, POLO III, SHARAN 1.0-2.0 10.94-12.10
numery OEM:
SEAT      6N0 959 455A
SEAT      6N0 959 455D
SEAT      6N0 959 455E
SEAT      6N0 959 455P
VOLKSWAGEN      6N0 959 455A
VOLKSWAGEN      6N0 959 455D
VOLKSWAGEN      6N0 959 455E
VOLKSWAGEN      6N0 959 455P

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 107 717 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 107 717 TOPRAN:

Mariusz, Łęgowo
2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.