Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Ford TRANSIT CUSTOM V362 Furgon (FY, FZ) 2.0 EcoBlue (2019.05-???) 185km » 71-0011 maxgear
wybrany samochód: 
Ford Transit Custom V362 Furgon (fy, Fz) 2.0 Ecoblue (2019.05-???) 185km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 71-0011 MAXGEAR

71-0011 Wentylator, chłodzenie silnika MAXGEAR
maxgear 71-0011
126.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 6.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek: >10 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

107717DE5

numer części:

71-0011

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]140
średnica zewnętrzna [mm]345,0
Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]200
Moc znamionowa [W]60
Ilość połączeń3
Tryb pracyelektryczny
Liczba skrzydeł7
Ciężar [kg]1,915
nr EAN5907558575262
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 71-0011 MAXGEAR

WENTYLATOR CHĂşODNICY VW 200/60W
numery OEM:
FORD      7 223 405
SEAT      6N0 959 455
SEAT      6N0 959 455 A
SEAT      6N0 959 455 B
SEAT      6N0 959 455 C
SEAT      6N0 959 455 D
SEAT      6N0 959 455 E
SEAT      6N0 959 455 P
SEAT      6N0 959 455 Q
VOLKSWAGEN      6N0 959 455
VOLKSWAGEN      6N0 959 455 A
VOLKSWAGEN      6N0 959 455 B
VOLKSWAGEN      6N0 959 455 C
VOLKSWAGEN      6N0 959 455 D
VOLKSWAGEN      6N0 959 455 E
VOLKSWAGEN      6N0 959 455 P
VOLKSWAGEN      6N0 959 455 Q
VOLKSWAGEN      6N0 959 465
FORD USA      95VW15150MA

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 71-0011 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 71-0011 MAXGEAR:

Tadeusz, Koszalin
2025-10-21
 5/5
Części dobrej jakości.

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.