Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » uszczelki » uszczelka głowicy » 109 358 topran

Uszczelka, głowica cylindrów 109 358 TOPRAN

109 358 Uszczelka, głowica cylindrów TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

109 358

producent:

TOPRAN

Grubość [mm] 1,45
Ilość wycięć/otworów 1
Liczba cylindrów 4
Cecha chemiczna bez azbestu
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Uszczelka, głowica cylindrów 109 358 TOPRAN

Uszczelka głowicy cylindrów (gr.: 1,45mm) pasuje do: AUDI A3, A4 B5, A4 B6, A4 B7, A6 C5, FORD GALAXY I, SEAT ALHAMBRA, ALTEA, ALTEA XL, CORDOBA, IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA IV SC 1.9D 03.95-12.10
numery OEM:
AUDI      038 103 383BL
AUDI      038 103 383DE
FORD      1 100 652
FORD      1 106 825
FORD      1 431 663
FORD      XM216051BA
FORD      XM216051BB
FORD      XM216051BC
SEAT      038 103 383BL
SEAT      038 103 383DE
SKODA      038 103 383BL
SKODA      038 103 383DE
VOLKSWAGEN      038 103 383BL
VOLKSWAGEN      038 103 383DE

Zastosowanie Uszczelka, głowica cylindrów 109 358 TOPRAN w samochodach:

Uszczelka pod głowicę


W przypadku uszczelki pod głowicą należy być szczególnie wyczulonym na pojawienie się pierwszych objawów zużycia. Doprowadzenie do zniszczenia uszczelki może mieć daleko idące konsekwencje i pociągnąć za sobą kosztowną naprawę.

Ta z pozoru niewinnie wyglądająca część, pracuje w ekstremalnym środowisku. Stale poddawana jest ciśnieniu, sięgającym wartości 2000 barów. Takie bowiem warunki panują w komorach spalania. Dochodzą do tego znaczne wahania temperatur. Dolny zakres to temperatury poniżej zera, górny zaś może sięgać nawet 800°C. Łatwo więc zauważyć, że uszczelka pod głowicą, nie ma lekkiego życia. Bez względu na to, elementy te wytrzymują zwykle około kilku lat.

Objawem wskazującym na możliwą awarię uszczelki może (choć nie musi) być zbierający się biały szlam pod korkiem wlewu oleju do silnika. Podobnie jest w przypadku, gdy z rury wydechowej wydobywa się biały dym. Pamiętajmy jednak, że podobne zjawiska mogą występować również po powstaniu usterek w innych układach pojazdu. Nie warto więc podejmować pochopnych decyzji. Dobrym sposobem na dokładne zdiagnozowanie przyczyny, jest sprawdzenie (za pomocą prostego zestawu dostępnego w internecie) układu chłodzenia silnika pod kątem zawartości spalin.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.