Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 109 659 topran

Pasek klinowy wielorowkowy 109 659 TOPRAN

109 659 Pasek klinowy wielorowkowy TOPRAN

    Ocena:
numery handlowe:

21,18 x 1195, 6DPK x 1195

numer części:

109 659

dostawca:

TOPRAN

Urządzenia napędzane agregat napędzany: alternator
Urządzenia napędzane agregat napędzany: kompresor klimatyzacji
Urządzenia napędzane agregat napędzany: pompa wspomagania układu kierowniczego
Długość [mm] 1195
Szerokość [mm] 21,4
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
jednostronny/dwustronny dwustronny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 109 659 TOPRAN

Pasek wielorowkowy (6PK1195) pasuje do: AUDI A3, TT, FORD GALAXY I, SEAT ALHAMBRA, CORDOBA, IBIZA II, LEON, TOLEDO II, SKODA OCTAVIA I, VW BORA, BORA I, CADDY III 1.6-2.0LPG 03.95-08.15
numery OEM:
AUDI      06A 260 849
AUDI      06A 260 849A
AUDI      06A 260 849B
AUDI      06A 260 849C
AUDI      06A 260 849E
FORD      1 111 928
FORD      98VW6A359CA
SEAT      06A 260 849
SEAT      06A 260 849A
SEAT      06A 260 849B
SEAT      06A 260 849C
SEAT      06A 260 849E
SKODA      06A 260 849
SKODA      06A 260 849A
SKODA      06A 260 849B
SKODA      06A 260 849C
SKODA      06A 260 849E
VOLKSWAGEN      06A 260 849
VOLKSWAGEN      06A 260 849A
VOLKSWAGEN      06A 260 849B
VOLKSWAGEN      06A 260 849C
VOLKSWAGEN      06A 260 849E

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 109 659 TOPRAN w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.