Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Renault GRAND SCÉNIC IV (R9_) 1.5 dCi 110 Hybrid Assist (R9AE, R9A3) (2017.04-???) 110km » 110 717 topran
wybrany samochód: 
Renault Grand Scénic Iv (r9_) 1.5 Dci 110 Hybrid Assist (r9ae, R9a3) (2017.04-???) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 110 717 TOPRAN

110 717 Koło pasowe, wał korbowy TOPRAN
topran 110 717
Koło pasowe, wał korbowy 110 717
110 717
topran 110 717 Koło pasowe, wał korbowy
Koło pasowe, wał korbowy 110 717 topran
Koło pasowe, wał korbowy 110 717 topran
Koło pasowe, wał korbowy 110 717 topran
Koło pasowe, wał korbowy 110 717 topran
Koło pasowe, wał korbowy 110 717 topran
Koło pasowe, wał korbowy 110 717 topran

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

110 717

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Drganiaz tłumikiem drgań skrętnych
Koła pasoweKoło pasowe paska wieloklinowego
Koła pasoweKoło pasowe podwójne
MateriałGuma / metal
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającawysprzęglony
Liczba rowków 14
Liczba rowków 25
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 110 717 TOPRAN

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 4, 5) pasuje do: AUDI A4 B5, A6 C5, VW PASSAT B5 1.9D 01.95-09.01
numery OEM:
AUDI      028 105 243Q
VOLKSWAGEN      028 105 243Q

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 110 717 TOPRAN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.