Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Iveco DAILY IV Furgon 35C12 V, 35C12 V/P, 35S12 V, 35S12 V/P (2006.05-2011.08) 116km » 111 442 topran
wybrany samochód: 
Iveco Daily Iv Furgon 35c12 V, 35c12 V/p, 35s12 V, 35s12 V/p (2006.05-2011.08) 116km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 111 442 TOPRAN

111 442 Wentylator, chłodzenie silnika TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

111 442

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Tryb pracyelektryczny
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Ogrzewanie/chłodzeniezawiera koło wentylatora
Kierunek obrotówzgodnie z ruchem wskazówek zegara
Moc znamionowa [W]220/60
średnica zewnętrzna [mm]290
Ilość biegunów3
Liczba łopatek wentylatora9
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 111 442 TOPRAN

Wentylator chłodnicy P pasuje do: AUDI A3, TT, SEAT LEON, TOLEDO II, VW BORA, BORA I, GOLF IV, GOLF V 1.8-3.2 12.96-02.09
numery OEM:
AUDI      1J0 959 455R
SEAT      1J0 959 455R
VOLKSWAGEN      1J0 959 455R

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 111 442 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 111 442 TOPRAN:

Mariusz, Łęgowo
2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.