Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Audi A8 D3 (4E2, 4E8) 3.7 quattro (2002.10-2006.05) 280km » 207 509 topran
wybrany samochód: 
Audi A8 D3 (4e2, 4e8) 3.7 Quattro (2002.10-2006.05) 280km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 207 509 TOPRAN

207 509 Korpus termostatu TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

207 509

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
Przełącznikz termoprzełącznikiem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz pierścieniem uszczelniającym
Temperatura otwarcia [°c]88
Rodzaj korpusuobudowa metalowa
Sposób montażumontowany wcześniej
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 207 509 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (88°C, w obudowie, termostat) pasuje do: FIAT 500, 500 C, DOBLO, DOBLO/MINIVAN, GRANDE PUNTO, IDEA, PANDA, PANDA/HATCHBACK, PUNTO, LANCIA DELTA I, MUSA 1.2/1.3D/2.0 06.93-
numery OEM:
OPEL      13 38 841
OPEL      63 38 022
VAUXHALL      55224023
VAUXHALL      93177343

Zastosowanie Korpus termostatu 207 509 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.