Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) Renault SUPER 5 Furgon/hatchback (S40_) 1.4 (1985.09-1986.07) 60km » 304 161 topran
wybrany samochód: 
Renault Super 5 Furgon/hatchback (s40_) 1.4 (1985.09-1986.07) 60km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pierścień nadajnika impulsów, ABS 304 161 TOPRAN

304 161 Pierścień nadajnika impulsów, ABS TOPRAN
topran 304 161
Pierścień nadajnika impulsów, ABS 304 161
304 161

    Ocena:
numer części:

304 161

dostawca:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyTylna oś po obydwu stronach
Średnica wewnętrzna [mm]48
Średnica zewnętrzna 1 [mm]73
Średnica zewnętrzna 2 [mm]76,4
Grubość [mm]11,2
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pierścień nadajnika impulsów, ABS 304 161 TOPRAN

Pierścień ABS tył L/P pasuje do: FORD FIESTA V, FOCUS I, FUSION, MAZDA 2 1.2-2.0 10.98-12.12
numery OEM:
FORD      1 061 678
FORD      1 069 295
FORD      1 141 882
FORD      1M5O2B384AA
FORD      4 664 143
FORD      5S432B384AA
FORD      98AB2B384BA
FORD      98AB2B384BB
MAZDA      D351 26 471
MAZDA      D523 26 471

Zastosowanie Pierścień nadajnika impulsów, ABS 304 161 TOPRAN w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.