Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) Peugeot 505 (551A) 2.0 TI, STI (1979.08-1986.10) 110km » 501 234 topran
wybrany samochód: 
Peugeot 505 (551a) 2.0 Ti, Sti (1979.08-1986.10) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Czujnik, prędkość obrotowa koła 501 234 TOPRAN

501 234 Czujnik, prędkość obrotowa koła TOPRAN
topran 501 234
Czujnik, prędkość obrotowa koła 501 234
501 234

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

501 234

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyTylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz przewodem
Dynamika hamowania/jazdydla pojazdów z ABS
Długość [mm]1080
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła 501 234 TOPRAN

Czujnik ABS tył L/P pasuje do: BMW 7 (E38) 2.5D-5.4 03.94-11.01
numery OEM:
BMW      3452 1 182 077

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła 501 234 TOPRAN w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.