Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » uszczelki » uszczelka pokrywy zaworów Volvo FH16 III 700 (2024-???) 700km » 02.10.009 trucktec automotive gmbh
wybrany samochód: 
Volvo Fh16 Iii 700 (2024-???) 700km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów 02.10.009 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

02.10.009 Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

02.10.009

Status produktu: Normalny
dla numeru OE102 016 1221
Wyposażenie pojazdudla pojazdów bez systemu poziomującego
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów 02.10.009 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      102 016 0521
MERCEDES-BENZ      102 016 1221
MERCEDES-BENZ      A102 016 0521
MERCEDES-BENZ      A102 016 1221
zamienniki:
99 90 1496
brak
SWAG Autoteile GmbH
1522010
brak
ELWIS ROYAL
D31385
brak
GLASER
D31491
brak
GLASER
D31958
brak
GLASER
D36196
brak
GLASER

Zastosowanie Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów 02.10.009 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH w samochodach:

Opinie Klientów o Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów 02.10.009 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH:

Michał, Krępsko
2021-12-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Uszczelka pokrywy głowicy


Jeśli uszczelka pokrywy zaworów, która uległa zużyciu nie zostanie w porę wymieniona na nową, może doprowadzić to do zaburzenia procesu spalania, szybszego zużycia komponentów lub nieprawidłowej pracy jednostki napędowej. Wszystko to jest efektem obniżania się poziomu oleju. Warto więc dmuchać na zimne i posiadać zapasową uszczelkę przeznaczoną do samochodu, jakim się poruszamy. Pamiętajmy przy tym, że wymiana uszczelki pokrywy głowicy nie jest sprawą skomplikowaną i drogą, nie zajmuje też wiele czasu.

Uszczelka zabezpiecza miejsce styku mechanizmu sterowania zaworami z pokrywą zaworów. Dzięki szczelnemu połączeniu olej nie wydostaje się na zewnątrz. Uszczelniacze produkuje się najczęściej z gumy, rzadziej z korka. Z tego względu, elementy te wskutek oddziaływania na nie ekstremalnie wysokiej temperatury z czasem ulegają zużyciu.

Obserwuje się wówczas wycieki w górnej części jednostki napędowej. Jeśli silnik "poci się", uszczelkę należy natychmiast wymienić, pamiętając jednocześnie, że po wymianie trzeba skontrolować i ewentualnie uzupełnić poziom oleju w silniku.

Czynnikiem stojącym za zużyciem uszczelek pokrywy zaworów jest przede wszystkim wysoka temperatura oraz czas. Wszystkie materiały, zwłaszcza guma, z czasem się starzeją, a ich właściwości ulegają stopniowemu pogorszeniu.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.