Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi A4 B8 (8K2) 2.0 TDI quattro (2013.05-2015.12) 150km » 802-0053 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Audi A4 B8 (8k2) 2.0 Tdi Quattro (2013.05-2015.12) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 802-0053 TYC EUROPE B.V.

802-0053 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 802-0053
Wentylator, chłodzenie silnika 802-0053
802-0053
tyc 802-0053 Wentylator, chłodzenie silnika

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

802-0053

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: Normalny
Średnica 1/Średnica 2 [mm]280/400
Moc znamionowa [W]300+330
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora22
Ilość połączeń4
Ogrzewanie/chłodzenieWentylator podwójny
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z CE
Rodzaj wtyczkiotwarte końcówki kabla
nr EAN8717475069853
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 802-0053 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: AUDI A4 B6, A4 B7, A6 C5, SEAT EXEO, EXEO ST 1.6-2.0D 11.00-05.13
numery OEM:
AUDI      8E0121207F
AUDI      8E0959455
AUDI      8E0959455B
AUDI      8E0959455K
AUDI      8E0959455N
SEAT      8E0121207F
SEAT      8E0959455
SEAT      8E0959455B
SEAT      8E0959455K
SEAT      8E0959455N

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 802-0053 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.