Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 810-0021 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 810-0021 TYC EUROPE B.V.

810-0021 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 810-0021
Wentylator, chłodzenie silnika 810-0021
810-0021
tyc 810-0021 Wentylator, chłodzenie silnika

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

810-0021

producent:

TYC EUROPE B.V.

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez klimatyzacji
Średnica [mm] 280
Moc znamionowa [W] 80
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora 5
Ilość czopów 2
Kształt obudowy wtyczki okrągły
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475026290

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0021 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: FORD FIESTA V, FUSION, MAZDA 2 1.2-1.6 11.01-12.12

Wentylator, chłodzenie silnika 810-0021 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

MAZDA

323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6

Numery OE Wentylator, chłodzenie silnika 810-0021 producenta TYC EUROPE B.V.

FORD

1145420, 1337582, 1474348, 2S6H8C607BA, 2S6H8C607BD, 2S6H8C607BE

MAZDA

C40115025, C40115025A

numery OEM:
FORD      1145420
FORD      1337582
FORD      1474348
FORD      2S6H 8C607-BA
FORD      2S6H 8C607-BD
FORD      2S6H-8C607-BA
FORD      2S6H-8C607-BD
FORD      2S6H-8C607-BE
FORD      2S6H8C607BA
FORD      2S6H8C607BD
FORD      2S6H8C607BE
MAZDA      C401-15-025
MAZDA      C401-15-025A
MAZDA      C40115025
MAZDA      C40115025A
zamienniki:
696277
brak
VALEO
V25-01-1553
brak
VEMO
25642601
brak
KLOKKERHOLM

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0021 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.