Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Mercedes-benz SPRINTER 5-t Platforma / podwozie (B906) 511 CDI 4x4 (906.155, 906.253, 906.255) (2006.06-2009.12) 109km » 826-0001 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Sprinter 5-t Platforma / Podwozie (b906) 511 Cdi 4x4 (906.155, 906.253, 906.255) (2006.06-2009.12) 109km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 826-0001 TYC EUROPE B.V.

826-0001 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.

    Ocena:
numer części:

826-0001

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
Pobór mocy [W]120
Rodzaj skrzyni biegówprzekładnia mechaniczna / opcjonalnie automatyczna
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z klimatyzacją
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Kształt obudowy wtyczkikanciasty
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z typem E
nr EAN8717475034011
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 826-0001 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy PEUGEOT 106 II 1.1-1.6 05.96-07.04
numery OEM:
PEUGEOT      125367
zamienniki:

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 826-0001 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.