Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A3 Limousine (8VS, 8VM) 1.8 TFSI (2013.11-2020.10) 170km » V10-9867 vaico
wybrany samochód: 
Audi A3 Limousine (8vs, 8vm) 1.8 Tfsi (2013.11-2020.10) 170km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy, Original VAICO Qualität V10-9867 VAICO

V10-9867 Wał napędowy, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V10-9867

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V10-9867

producent:

VAICO

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze śrubą
Strona zabudowyOś przednia
Rodzaj skrzyni biegówPrzekładnia manualna 6-biegowa
Uzębienie zewnętrzne od strony koła26
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.42
Ciężar [kg]1,076
nr EAN4046001587443
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy, Original VAICO Qualität V10-9867 VAICO

numery OEM:
SEAT      0A5 409 343
SEAT      A5409343
SKODA      0A5 409 343
SKODA      A5409343
VOLKSWAGEN      0A5 409 343
VOLKSWAGEN      A5409343
VAG      0A5 409 343
VAG      A5 409 343

Zastosowanie Wał napędowy, Original VAICO Qualität V10-9867 VAICO w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.