Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » V20-0633 vaico

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V20-0633 VAICO

V20-0633 Filtr oleju, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V20-0633

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V20-0633

producent:

VAICO

Średnica wewnętrzna [mm] 31
Wysokość [mm] 155
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 31
średnica zewnętrzna [mm] 63,5
dla numeru OE 11 42 7 787 697
Rodzaj filtra Wkład filtra
Ciężar [kg] 0,093
nr EAN 4046001328275
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V20-0633 VAICO

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V20-0633 ma zastosowanie do modeli samochodów

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

ALFA ROMEO

166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO

Numery OE Filtr oleju, Original VAICO Qualität V20-0633 producenta VAICO

BMW

11427787697, 7787697

FIAT

55198675, 71740470

ALFA ROMEO

55198675, 71740470, 71773179

numery OEM:
ALFA ROMEO      55198675
ALFA ROMEO      71740470
ALFA ROMEO      71773179
BMW      11 42 7 787 697
BMW      7 787 697
FIAT      55198675
FIAT      71740470

Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V20-0633 VAICO w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.