Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) Audi TT (FV3, FVP) 2.0 TTS quattro (2015.07-???) 292km » S103518001Z vdo
wybrany samochód: 
Audi Tt (fv3, Fvp) 2.0 Tts Quattro (2015.07-???) 292km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Czujnik, prędkość obrotowa koła S103518001Z VDO

S103518001Z Czujnik, prędkość obrotowa koła VDO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

S103518001Z

producent:

VDO

Status produktu: Artykuł wychodzący
Długość przewodu [mm]607
Tolerancja [%]+10
Tolerancja [%]-10
Ilość biegunów2
Kolorszary
nr EAN4103590903778
Status produktu: Artykuł wychodzący

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła S103518001Z VDO

numery OEM:
BMW      1 182 076
BMW      34 52 1 182 076

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła S103518001Z VDO w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.
 

VDO
Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.