Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Mitsubishi L200 (K7_T, K6_T, K5_T) 2.5 TD (K64T) (2001.08-2005.11) 90km » V30-04-1671 vemo
wybrany samochód: 
Mitsubishi L200 (k7_t, K6_t, K5_t) 2.5 Td (k64t) (2001.08-2005.11) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V30-04-1671 VEMO

V30-04-1671 Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality VEMO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V30-04-1671

producent:

VEMO

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]43
Ciężar [kg]0,856
nr EAN4046001302572
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V30-04-1671 VEMO

Sprzęgło wentylatora chłodnicy pasuje do: MERCEDES SPRINTER 2-T (B901, B902), SPRINTER 3-T (B903), SPRINTER 4-T (B904), VITO (W639), VW CRAFTER 30-50 2.1D-2.7D 02.95-
numery OEM:
CHRYSLER      05103623AA
CHRYSLER      5103623AA
CHRYSLER      68004915AA
DODGE      05103623AA
DODGE      5103623AA
MERCEDES-BENZ      000 200 40 22
MERCEDES-BENZ      000 200 49 23
MERCEDES-BENZ      000 200 58 22
MERCEDES-BENZ      000 200 60 23
MERCEDES-BENZ      000 200 63 23
MERCEDES-BENZ      2005822
MERCEDES-BENZ      A 000 200 58 22
MERCEDES-BENZ      A0002004022
MERCEDES-BENZ      A0002004923
MERCEDES-BENZ      A0002006023
MERCEDES-BENZ      A0002006323

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V30-04-1671 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.