Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » V30-90-1620 vemo

koło wentylatora, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V30-90-1620 VEMO

V30-90-1620 koło wentylatora, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality VEMO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V30-90-1620

producent:

VEMO

Liczba łopatek wentylatora 9
średnica zewnętrzna [mm] 430
Ogrzewanie/chłodzenie do sprzęgła wiskotycznego
nr EAN 4046001128202

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie koło wentylatora, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V30-90-1620 VEMO

Wiatrak wentylatora pasuje do: MERCEDES 124 (A124), 124 (C124), 124 T-MODEL (S124), 124 (W124), C (W202), E (A124), E (C124), E T-MODEL (S124), E (W124), S (W126), SPRINTER 2-T (B901 1.8-3.6 06.85-

koło wentylatora, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V30-90-1620 ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

Numery OE koło wentylatora, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V30-90-1620 producenta VEMO

MERCEDES-BENZ

1032000423, A1032000423

numery OEM:
DODGE      05103912AA
DODGE      5103912AA
MERCEDES-BENZ      103 200 04 23
MERCEDES-BENZ      A 103 200 04 23

Zastosowanie koło wentylatora, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V30-90-1620 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.