Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ wydechowy » tłumik Lancia PHEDRA (179_) 2.2 JTD (179.AXN1B, 179.AXQ11, 179.BXN1B, 179.BXQ11) (2006.04-2010.11) 163km » 14122 walker
wybrany samochód: 
Lancia Phedra (179_) 2.2 Jtd (179.axn1b, 179.axq11, 179.bxn1b, 179.bxq11) (2006.04-2010.11) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tłumik 14122 WALKER

14122 Tłumik WALKER
walker 14122

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numer części:

14122

dostawca:

WALKER

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
Ciężar [kg]6,250
Litera rozpoznawcza52
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez części do montażu
Gwarancja3 lata gwarancji
napełniony
nr EAN3277490141224
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tłumik 14122 WALKER

TŁUMIK WALKER 14122 MERCEDES L208/210/L308/310/L407D/409D
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      6014901801

Zastosowanie Tłumik 14122 WALKER w samochodach:

Opinie Klientów o Tłumik 14122 WALKER:

Adam, Wilcza
2020-05-26
 5/5
Wahałem się przed zakupem 22693 producenta to ale wszystko jest w porządku
Robert, Legnica
2022-10-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, zgierz
2021-02-01
 5/5
Jakość świetna
Tomasz, zgierz
2021-02-01
 5/5
Jakość świetna
Stanisław, Marciszów
2025-10-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Stanisław, Marciszów
2025-10-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Tłumik wydechowy


Tłumik to w zasadzie grupa kilku pokrewnych elementów wchodzących w skład układu wydechowego pojazdu. Jego głównym celem jest prawidłowe (zgodne z obowiązującymi normami) przetwarzanie spalin wydobywających się z silnika oraz redukowanie generowanego przy tym hałasu.

Producenci stosują różne rozwiązania. Liczba tłumików dobierana jest tak, aby zapewnić optymalną równowagę pomiędzy efektywnością pracy a kosztami produkcji i późniejszej eksploatacji.

Zwykle w układzie wydechowym stosuje się dwa albo trzy tłumiki wylotowe. Zazwyczaj są to tłumik przedni, środkowy i końcowy. Prócz tego w układzie występują: kolektor wylotowy, katalizator, rura wydechowa końcowa i inne.

Główną bolączką tych elementów jest zużycie wskutek postępującej korozji. Tłumik umiejscowiony jest pod podwoziem na zewnątrz pojazdu, w związku z tym, narażony jest na bardzo niekorzystne czynniki, takie jak stałe zawilgocenie, brud, sól (w warunkach zimowych) itp. Nie bez znaczenia są też uszkodzenia mechaniczne powstałe w kontakcie z podłożem.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.