Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ wydechowy » tłumik Smart FORTWO Cabrio (451) electric drive (451.490) (2011.12-2012.12) 48km » 22982 walker
wybrany samochód: 
Smart Fortwo Cabrio (451) Electric Drive (451.490) (2011.12-2012.12) 48km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tłumik 22982 WALKER

22982 Tłumik WALKER
walker 22982
Tłumik 22982
22982
walker 22982 Tłumik
Tłumik 22982 walker
Tłumik 22982 walker
Tłumik 22982 walker

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numer części:

22982

dostawca:

WALKER

Status produktu: Normalny
Długość [mm]720
Ciężar [kg]5,590
Litera rozpoznawcza52
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez części do montażu
Gwarancja3 lata gwarancji
napełniony
nr EAN3277490229823
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tłumik 22982 WALKER

Tłumik układu wydechowego tył (Dedykowany, dł.: 720mm) pasuje do: OPEL CORSA C, CORSA C/HATCHBACK 1.2 09.00-12.09
numery OEM:
OPEL      13122316
OPEL      5852191
VAUXHALL      13122316
zamienniki:

Zastosowanie Tłumik 22982 WALKER w samochodach:

Opinie Klientów o Tłumik 22982 WALKER:

Tomasz, zgierz
2021-02-01
 5/5
Jakość świetna
Tomasz, zgierz
2021-02-01
 5/5
Jakość świetna
Stanisław, Marciszów
2025-10-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Robert, Legnica
2022-10-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Stanisław, Marciszów
2025-10-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Adam, Wilcza
2020-05-26
 5/5
Wahałem się przed zakupem 22693 producenta to ale wszystko jest w porządku

Tłumik wydechowy


Tłumik to w zasadzie grupa kilku pokrewnych elementów wchodzących w skład układu wydechowego pojazdu. Jego głównym celem jest prawidłowe (zgodne z obowiązującymi normami) przetwarzanie spalin wydobywających się z silnika oraz redukowanie generowanego przy tym hałasu.

Producenci stosują różne rozwiązania. Liczba tłumików dobierana jest tak, aby zapewnić optymalną równowagę pomiędzy efektywnością pracy a kosztami produkcji i późniejszej eksploatacji.

Zwykle w układzie wydechowym stosuje się dwa albo trzy tłumiki wylotowe. Zazwyczaj są to tłumik przedni, środkowy i końcowy. Prócz tego w układzie występują: kolektor wylotowy, katalizator, rura wydechowa końcowa i inne.

Główną bolączką tych elementów jest zużycie wskutek postępującej korozji. Tłumik umiejscowiony jest pod podwoziem na zewnątrz pojazdu, w związku z tym, narażony jest na bardzo niekorzystne czynniki, takie jak stałe zawilgocenie, brud, sól (w warunkach zimowych) itp. Nie bez znaczenia są też uszkodzenia mechaniczne powstałe w kontakcie z podłożem.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.