Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ wydechowy » tłumik Opel ZAFIRA TOURER C VAN (P12) 2.0 CDTi (75) (2013.01-???) 110km » 72146 walker
wybrany samochód: 
Opel Zafira Tourer C Van (p12) 2.0 Cdti (75) (2013.01-???) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tłumik 72146 WALKER

72146 Tłumik WALKER
walker 72146

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numer części:

72146

dostawca:

WALKER

Status produktu: Artykuł wychodzący
Długość [mm]2240
Ciężar [kg]18,000
Litera rozpoznawcza67
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez części do montażu
Gwarancja3 lata gwarancji
napełniony
nr EAN3277490721464
Status produktu: Artykuł wychodzący

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tłumik 72146 WALKER

Tłumik układu wydechowego tył (, dł.: 2240mm) pasuje do: MERCEDES E T-MODEL (S210)
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      2104901621
MERCEDES-BENZ      2104906321

Zastosowanie Tłumik 72146 WALKER w samochodach:

Opinie Klientów o Tłumik 72146 WALKER:

Adam, Wilcza
2020-05-26
 5/5
Wahałem się przed zakupem 22693 producenta to ale wszystko jest w porządku
Robert, Legnica
2022-10-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Stanisław, Marciszów
2025-10-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Stanisław, Marciszów
2025-10-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, zgierz
2021-02-01
 5/5
Jakość świetna
Tomasz, zgierz
2021-02-01
 5/5
Jakość świetna

Tłumik wydechowy


Tłumik to w zasadzie grupa kilku pokrewnych elementów wchodzących w skład układu wydechowego pojazdu. Jego głównym celem jest prawidłowe (zgodne z obowiązującymi normami) przetwarzanie spalin wydobywających się z silnika oraz redukowanie generowanego przy tym hałasu.

Producenci stosują różne rozwiązania. Liczba tłumików dobierana jest tak, aby zapewnić optymalną równowagę pomiędzy efektywnością pracy a kosztami produkcji i późniejszej eksploatacji.

Zwykle w układzie wydechowym stosuje się dwa albo trzy tłumiki wylotowe. Zazwyczaj są to tłumik przedni, środkowy i końcowy. Prócz tego w układzie występują: kolektor wylotowy, katalizator, rura wydechowa końcowa i inne.

Główną bolączką tych elementów jest zużycie wskutek postępującej korozji. Tłumik umiejscowiony jest pod podwoziem na zewnątrz pojazdu, w związku z tym, narażony jest na bardzo niekorzystne czynniki, takie jak stałe zawilgocenie, brud, sól (w warunkach zimowych) itp. Nie bez znaczenia są też uszkodzenia mechaniczne powstałe w kontakcie z podłożem.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.