Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Seat IBIZA IV Furgon/hatchback (6J1) 1.6 TDI (2009.05-2015.05) 90km » B13140 borsehug
wybrany samochód: 
Seat Ibiza Iv Furgon/hatchback (6j1) 1.6 Tdi (2009.05-2015.05) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia B13140 BORSEHUG

B13140 Termostat układu chłodzenia BORSEHUG
35.01 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek: >10 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: >10 szt.
 
    Ocena:
numer części:

B13140

producent:

BORSEHUG

Status produktu: Normalny
Temperatura otwarcia [°c]87
Zakres temperatury do [°C]102
Zakres temperatury od [°C]87
nr EAN4251475103123
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia B13140 BORSEHUG

numery OEM:
AUDI      050121113C
SEAT      050121113C
SKODA      050121113C
VOLKSWAGEN      050121113C
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia B13140 BORSEHUG w samochodach:

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

BORSEHUG
Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.