Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Bmw » układ hamulcowy Bmw 1500-2000 (115, 116, 118, 121) » cylinderek hamulcowy Bmw 1500-2000 (115, 116, 118, 121)

cylinderek hamulcowy do BMW 1500-2000 (115, 116, 118, 121)

wybierz typ samochodu BMW 1500-2000 (115, 116, 118, 121):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
64.00 zł
 Kup
otwór Ø [mm] 15,87
Wymiar gwintu 10 x 1
Materiał Żeliwo
System hamulcowy ATE
Rozstaw śrub mocujących [mm] 30
nr EAN 8432509628058
Średnica [mm] 15,9
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy Ate
Średnica [mm] 17,5
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy Ate
System hamulcowy TRW
Materiał Żeliwo
Średnica [mm] 20,0
Numer seryjny 6035320
nr EAN 5901159001137
cena brutto:
37.99 zł
 Kup
System hamulcowy ATE
otwór Ø [mm] 15,87
Rozstaw śrub mocujących [mm] 30
Wymiar gwintu 10 x 1
Materiał Żeliwo
nr EAN 8032532012062
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
cylinderek hamulcowy

Cylinderki hamulcowe 


Należy do układu hamulcowego bębnowego i jest w pojazdach montowany coraz rzadziej. W nowoczesnych samochodach rezygnuje się z bębnów hamulcowych, wciąż jednak są wykorzystywane przy małych autach kompaktowych, w których sprawdzają się naprawdę dobrze. Cylinderki hamulcowe koła są elementami samochodu, które ulegają zużyciu, na co wpływ ma w wielu przypadkach nieprawidłowy montaż szczęk hamulcowych. Cylinderek hamulcowy zużywa się także w trakcie eksploatacji. Jeżeli mamy do czynienia z usterką, może się okazać, że naprawa czy też wymiana dotyczyć będzie również innych części znajdujących się blisko cylinderków, np. samoregulatora. 
 

Wymiana cylinderków hamulcowych koła


Cylinderki hamulcowe można wymienić w profesjonalnym warsztacie bądź też we własnym prywatnym garażu. Jeżeli decydujesz się na samodzielną pracę, unieś pojazd i zdemontuj koło. Dykielek zabezpieczający śrubę trzymającą cały bęben podważamy, wykręcamy nakrętki i zdejmujemy bęben. Szczególną zwróć uwagę na to, czy na wewnętrznej stronie bębnów hamulcowych nie został utworzony rant, w takim przypadku trzeba zachować szczególną ostrożność, aby nie uszkodzić szczęk hamulcowych. 

Po zdjęciu bębna należy oczyścić całość z płynu hamulcowego, ponieważ również tego rodzaju zabrudzenia powodują, że cylinderek hamulcowy się przedwcześnie zużywa lub zostaje uszkodzony. Teraz wszystkie elementy trzeba zdemontować, odkręcić przewody hamulcowe wykręcić śrubę i wyjąć cylinderek hamulcowy. Pozostaje już tylko przykręcić nowy i wszystkie części umieścić na swoim miejscu. 

Cylinderki hamulcowe zawsze wymieniamy parami. Zalecamy również montaż nowych przy wymianie szczęk i bębnów. Uszkodzone lub zużyte cylinderki hamulcowe koła przyczyniają się do nieprawidłowego ciśnienia płynu hamulcowego w układzie. Skuteczność jego działania obniża się w przypadku nieszczelnego cylinderka, który powoduje, iż płyn hamulcowy wydostaje się na zewnątrz.