Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Toyota » zacisk hamulcowy Toyota COROLLA Compact (_E10_) » części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze Toyota COROLLA Compact (_E10_)

części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze do TOYOTA COROLLA Compact (_E10_)

wybierz typ samochodu TOYOTA COROLLA Compact (_E10_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
System hamulcowy AKEBONO
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sworzniem
nr EAN 8717109530834
Średnica [mm] 10
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy Aisin/Akeb/Sumi/Toyo
Średnica [mm] 30
Wysokość [mm] 45
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy Akebono
Średnica [mm] 51
Wysokość [mm] 45
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy Akebono/Toyota
Średnica [mm] 54
Wysokość [mm] 49
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy Sumitomo/Toyota
Średnica [mm] 30
Wysokość [mm] 45
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy Akebono
Wersja With Mechanism
cena brutto:
4.00 zł
 Kup
Długość [mm] 31
Wymiar gwintu M7x1
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza 7
nr EAN 5706021008845
Średnica [mm] 54
Wysokość [mm] 49
System hamulcowy SUMITOMO
Strona zabudowy Oś przednia
Materiał Stal
System hamulcowy 407
nr EAN 8430320072937
Ograniczenia producenta AKEBONO
Ograniczenia producenta SUMITOMO
Ograniczenia producenta AISIN
Długość trzpienia [mm] 70
Ø sworznie [mm] 11
nr EAN 3322938314903
Ograniczenia producenta AKEBONO
Długość trzpienia [mm] 52
Ø sworznie [mm] 13,7
Długość trzpienia [mm] 45,6
Ø sworznie [mm] 13,9
nr EAN 3322938314934
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze

Części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze


Zacisk hamulcowy jest podzespołem współpracującym z tarczą hamulcową. Jego zadaniem jest przeniesienie siły nacisku na pedał hamulcowy, na klocki, które wskutek tego dociskane są do tarczy, co w efekcie wywołuje tarcie niezbędne do zatrzymania pojazdu.

Zacisk jest elementem dość awaryjnych, w związku z czym wymaga kontroli i usuwania usterek, gdy tylko się pojawią. Zaniedbanie tego może doprowadzić do poważnych uszkodzeń mechanicznych, potencjalnie niebezpiecznych i generujących wysokie koszty naprawy.

Aby uporać się z większością problemów trapiących zaciski (np. wycieki, zablokowania itp.) ich producenci oferują bardzo szeroki wybór zestawów naprawczych. Elementami podlegającymi wymianie są gumowe uszczelki, osłony tłoczka, ale to nie wszystko. W przypadku nieco poważniejszych usterek można posiłkować się wymianą elementów, takich jak prowadnice tłoczków i cylinderki.

Ważną sprawą jest z pozoru nieistotna i często pomijana (zwłaszcza przez mniej doświadczone osoby) kwestia. Wymiany tego typu elementów należy dokonywać parami. Części układu hamulcowego bezpośrednio przekładają się na siłę i długość drogi hamowania. Ze względów bezpieczeństwa nie powinna ona być różna po obu stronach samochodu. Jeśli dokonujemy wymiany lub regeneracji zacisku z jednej strony, należy przeprowadzić adekwatne prace również z drugiej strony. Pozwoli to uniknąć niekontrolowanego hamowania na mokrej lub śliskiej nawierzchni.