Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Peugeot » zacisk hamulcowy Peugeot 505 (551A) » części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze Peugeot 505 (551A)

części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze do PEUGEOT 505 (551A)

wybierz typ samochodu PEUGEOT 505 (551A):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 20
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy Bendix/Bosch
Średnica [mm] 54
Wysokość [mm] 29
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy Lucas
Średnica [mm] 54
Wysokość [mm] 53
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy Ate
cena brutto:
4.00 zł
 Kup
Długość [mm] 29
Wymiar gwintu M7x1
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza 7
nr EAN 5706021008821
cena brutto:
4.00 zł
 Kup
Długość [mm] 31
Wymiar gwintu M7x1
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza 7
nr EAN 5706021008845
cena brutto:
5.01 zł
 Kup
Długość [mm] 22
Wymiar gwintu M7x1
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza 7
nr EAN 5706021008807
Zestaw pełny 
System hamulcowy BENDIX
Specyfikacja WITH SLEEVE GUIDES
Średnica [mm] 20
nr EAN 8430320122830
Średnica [mm] 54
Wysokość [mm] 29
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy GIRLING
Materiał Stal
nr EAN 8430320137216
Średnica [mm] 54
Wysokość [mm] 53
System hamulcowy ATE
Strona zabudowy Oś przednia
Materiał Stal
nr EAN 8430320140230
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze

Części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze


Zacisk hamulcowy jest podzespołem współpracującym z tarczą hamulcową. Jego zadaniem jest przeniesienie siły nacisku na pedał hamulcowy, na klocki, które wskutek tego dociskane są do tarczy, co w efekcie wywołuje tarcie niezbędne do zatrzymania pojazdu.

Zacisk jest elementem dość awaryjnych, w związku z czym wymaga kontroli i usuwania usterek, gdy tylko się pojawią. Zaniedbanie tego może doprowadzić do poważnych uszkodzeń mechanicznych, potencjalnie niebezpiecznych i generujących wysokie koszty naprawy.

Aby uporać się z większością problemów trapiących zaciski (np. wycieki, zablokowania itp.) ich producenci oferują bardzo szeroki wybór zestawów naprawczych. Elementami podlegającymi wymianie są gumowe uszczelki, osłony tłoczka, ale to nie wszystko. W przypadku nieco poważniejszych usterek można posiłkować się wymianą elementów, takich jak prowadnice tłoczków i cylinderki.

Ważną sprawą jest z pozoru nieistotna i często pomijana (zwłaszcza przez mniej doświadczone osoby) kwestia. Wymiany tego typu elementów należy dokonywać parami. Części układu hamulcowego bezpośrednio przekładają się na siłę i długość drogi hamowania. Ze względów bezpieczeństwa nie powinna ona być różna po obu stronach samochodu. Jeśli dokonujemy wymiany lub regeneracji zacisku z jednej strony, należy przeprowadzić adekwatne prace również z drugiej strony. Pozwoli to uniknąć niekontrolowanego hamowania na mokrej lub śliskiej nawierzchni.