Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Skoda » zacisk hamulcowy Skoda SUPERB III Kombi (3V5) » części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze Skoda SUPERB III Kombi (3V5)

części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze do SKODA SUPERB III Kombi (3V5)

wybierz typ samochodu SKODA SUPERB III Kombi (3V5):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
nr EAN 4047026182873
cena brutto:
6.00 zł
 Kup
Długość [mm] 36
Wymiar gwintu M10x1
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza 11
nr EAN 5706021008753
Długość [mm] 54
Wymiar gwintu M9x1,25
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza Torx-40
Kształt łba śruby / nakrętki Torx
nr EAN 5706021020977
Długość [mm] 82
Wymiar gwintu M12x1,5
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza 12EQS
nr EAN 5706021123234
Średnica [mm] 57
Strona zabudowy Oś przednia
Wysokość [mm] 55
Materiał Stal
System hamulcowy Trw
nr EAN 8430320083797
Zestaw pełny 
System hamulcowy Trw
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 10/10
nr EAN 8430320250427
System hamulcowy Teves
Ilość części [-częściowy] 2
Ciężar [kg] 0,03
Długość opakowania [cm] 18,5
Szerokość opakowania [cm] 12,5
Wysokość opakowania [cm] 1
Techniczny numer informacyjny 97200 5035 9 1
nr EAN 4019722377471
Ilość na oś 2
Zestaw pełny 
System hamulcowy LUCAS-GIRLING / TRW
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze

Części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze


Zacisk hamulcowy jest podzespołem współpracującym z tarczą hamulcową. Jego zadaniem jest przeniesienie siły nacisku na pedał hamulcowy, na klocki, które wskutek tego dociskane są do tarczy, co w efekcie wywołuje tarcie niezbędne do zatrzymania pojazdu.

Zacisk jest elementem dość awaryjnych, w związku z czym wymaga kontroli i usuwania usterek, gdy tylko się pojawią. Zaniedbanie tego może doprowadzić do poważnych uszkodzeń mechanicznych, potencjalnie niebezpiecznych i generujących wysokie koszty naprawy.

Aby uporać się z większością problemów trapiących zaciski (np. wycieki, zablokowania itp.) ich producenci oferują bardzo szeroki wybór zestawów naprawczych. Elementami podlegającymi wymianie są gumowe uszczelki, osłony tłoczka, ale to nie wszystko. W przypadku nieco poważniejszych usterek można posiłkować się wymianą elementów, takich jak prowadnice tłoczków i cylinderki.

Ważną sprawą jest z pozoru nieistotna i często pomijana (zwłaszcza przez mniej doświadczone osoby) kwestia. Wymiany tego typu elementów należy dokonywać parami. Części układu hamulcowego bezpośrednio przekładają się na siłę i długość drogi hamowania. Ze względów bezpieczeństwa nie powinna ona być różna po obu stronach samochodu. Jeśli dokonujemy wymiany lub regeneracji zacisku z jednej strony, należy przeprowadzić adekwatne prace również z drugiej strony. Pozwoli to uniknąć niekontrolowanego hamowania na mokrej lub śliskiej nawierzchni.