Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » zacisk hamulcowy Ford ESCORT V (AAL, ABL) » części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze Ford ESCORT V (AAL, ABL)

części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze do FORD ESCORT V (AAL, ABL)

wybierz typ samochodu FORD ESCORT V (AAL, ABL):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
5.01 zł
 Kup
Długość [mm] 30
Wymiar gwintu M10x1
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza 11
nr EAN 5706021008777
Ciężar [kg] 0,015
nr EAN 4027816056201
Średnica [mm] 15
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy Ate/Bendix
Średnica [mm] 54
Wysokość [mm] 51,5
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy Bendix/Bosch
Średnica [mm]54
Wysokość [mm]51
Lokalizacja w aucieOś przednia
EAN5901321037773
StanFabrycznie nowy
cena brutto:
5.01 zł
 Kup
Długość [mm] 34
Wymiar gwintu M10x1
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza 10
nr EAN 5706021008739
System hamulcowy ATE
nr EAN 8430320026114
Średnica [mm] 54
Wysokość [mm] 51
Strona zabudowy Oś przednia
Materiał Stal
System hamulcowy BENDIX/BOSCH
nr EAN 8430320083575
Zestaw pełny 
Specyfikacja WITH GUIDE PINS
System hamulcowy BENDIX
Średnica [mm] 16
nr EAN 8430320140216
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze

Części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze


Zacisk hamulcowy jest podzespołem współpracującym z tarczą hamulcową. Jego zadaniem jest przeniesienie siły nacisku na pedał hamulcowy, na klocki, które wskutek tego dociskane są do tarczy, co w efekcie wywołuje tarcie niezbędne do zatrzymania pojazdu.

Zacisk jest elementem dość awaryjnych, w związku z czym wymaga kontroli i usuwania usterek, gdy tylko się pojawią. Zaniedbanie tego może doprowadzić do poważnych uszkodzeń mechanicznych, potencjalnie niebezpiecznych i generujących wysokie koszty naprawy.

Aby uporać się z większością problemów trapiących zaciski (np. wycieki, zablokowania itp.) ich producenci oferują bardzo szeroki wybór zestawów naprawczych. Elementami podlegającymi wymianie są gumowe uszczelki, osłony tłoczka, ale to nie wszystko. W przypadku nieco poważniejszych usterek można posiłkować się wymianą elementów, takich jak prowadnice tłoczków i cylinderki.

Ważną sprawą jest z pozoru nieistotna i często pomijana (zwłaszcza przez mniej doświadczone osoby) kwestia. Wymiany tego typu elementów należy dokonywać parami. Części układu hamulcowego bezpośrednio przekładają się na siłę i długość drogi hamowania. Ze względów bezpieczeństwa nie powinna ona być różna po obu stronach samochodu. Jeśli dokonujemy wymiany lub regeneracji zacisku z jednej strony, należy przeprowadzić adekwatne prace również z drugiej strony. Pozwoli to uniknąć niekontrolowanego hamowania na mokrej lub śliskiej nawierzchni.