Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » układ hamulcowy Renault SCÉNIC III VAN (JZ0/1_) » zacisk hamulcowy Renault SCÉNIC III VAN (JZ0/1_) » części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze Renault SCÉNIC III VAN (JZ0/1_)

części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze do RENAULT SCÉNIC III VAN (JZ0/1_)

wybierz typ samochodu RENAULT SCÉNIC III VAN (JZ0/1_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
5.01 zł
 Kup
Długość [mm] 30
Wymiar gwintu M10x1
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza 11
nr EAN 5706021008777
System hamulcowy ATE
nr EAN 4006633329071
System hamulcowy ATE
nr EAN 4006633342605
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
nr EAN 4047026182873
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
nr EAN 4047026182835
cena brutto:
5.01 zł
 Kup
Długość [mm] 33
Wymiar gwintu M8x1,25
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza 9
nr EAN 5706021008722
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica [mm] 57
Wysokość [mm] 56
Materiał Stal
System hamulcowy Ate
nr EAN 8430320084312
System hamulcowy Teves
Ilość części [-częściowy] 2
Ciężar [kg] 0,035
Długość opakowania [cm] 18,5
Szerokość opakowania [cm] 12,5
Wysokość opakowania [cm] 1
Techniczny numer informacyjny 97200 0768 9 1
nr EAN 4019722375569
System hamulcowy Teves
Ilość części [-częściowy] 10
Ciężar [kg] 0,056
Długość opakowania [cm] 18,5
Szerokość opakowania [cm] 12,5
Wysokość opakowania [cm] 1
Techniczny numer informacyjny 97200 0629 9 1
nr EAN 4019722432910
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze

Części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze


Zacisk hamulcowy jest podzespołem współpracującym z tarczą hamulcową. Jego zadaniem jest przeniesienie siły nacisku na pedał hamulcowy, na klocki, które wskutek tego dociskane są do tarczy, co w efekcie wywołuje tarcie niezbędne do zatrzymania pojazdu.

Zacisk jest elementem dość awaryjnych, w związku z czym wymaga kontroli i usuwania usterek, gdy tylko się pojawią. Zaniedbanie tego może doprowadzić do poważnych uszkodzeń mechanicznych, potencjalnie niebezpiecznych i generujących wysokie koszty naprawy.

Aby uporać się z większością problemów trapiących zaciski (np. wycieki, zablokowania itp.) ich producenci oferują bardzo szeroki wybór zestawów naprawczych. Elementami podlegającymi wymianie są gumowe uszczelki, osłony tłoczka, ale to nie wszystko. W przypadku nieco poważniejszych usterek można posiłkować się wymianą elementów, takich jak prowadnice tłoczków i cylinderki.

Ważną sprawą jest z pozoru nieistotna i często pomijana (zwłaszcza przez mniej doświadczone osoby) kwestia. Wymiany tego typu elementów należy dokonywać parami. Części układu hamulcowego bezpośrednio przekładają się na siłę i długość drogi hamowania. Ze względów bezpieczeństwa nie powinna ona być różna po obu stronach samochodu. Jeśli dokonujemy wymiany lub regeneracji zacisku z jednej strony, należy przeprowadzić adekwatne prace również z drugiej strony. Pozwoli to uniknąć niekontrolowanego hamowania na mokrej lub śliskiej nawierzchni.