Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mitsubishi » układ hamulcowy Mitsubishi PAJERO III (V7_W, V6_W) » hamulec postojowy Mitsubishi PAJERO III (V7_W, V6_W)

hamulec postojowy do MITSUBISHI PAJERO III (V7_W, V6_W)

wybierz typ samochodu MITSUBISHI PAJERO III (V7_W, V6_W):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Śr. wewn. bębna ham. [mm] 200
Szerokość [mm] 32
Ciężar [kg] 1,89
nr EAN 8717109488715
Średnica [mm] 198
Szerokość [mm] 34
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5900427182615
Śr. wewn. bębna ham. [mm] 198
Szerokość [mm] 34
Oznaczenie kontrolne E1 90R-011045/220
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez dźwigni
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633299848
Szerokość [mm] 34,0
średnica zewnętrzna [mm] 200,0
Oznaczenie kontrolne ECE R90 Approved
Strona zabudowy Oś tylna
Ciężar [kg] 1,82
dla numeru OE MN186248
nr EAN 5050063441413
Średnica [mm] 200
Szerokość [mm] 32
nr EAN 8432509651926
Średnica [mm] 198
Szerokość [mm] 34
nr EAN 5012759432686
cena brutto:
39.00 zł
 Kup
Wymagana ilość 22
nr EAN 5012759346037
Jakość 1127F
Szerokość [mm] 32
Ciężar [kg] 1,82
Średnica bębna hamulcowego 200
Długość opakowania [cm] 21,8
Szerokość opakowania [cm] 19,4
Wysokość opakowania [cm] 10,2
nr EAN 4044197496501
Średnica [mm] 199
Szerokość [mm] 34
Ciężar [kg] 1,80
Długość opakowania [cm] 19,8
Szerokość opakowania [cm] 12,5
Wysokość opakowania [cm] 8,2
Techniczny numer informacyjny 98101 0660 0 4
nr EAN 5901619544228
Średnica [mm] 199
Szerokość [mm] 34
Ciężar [kg] 1,80
Długość opakowania [cm] 19,8
Szerokość opakowania [cm] 12,5
Wysokość opakowania [cm] 8,2
Techniczny numer informacyjny 98101 0660 0 4
nr EAN 4019722290930
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
hamulec postojowy

Hamulec postojowy w samochodzie


Hamulec postojowy to obowiązkowy element pojazdów, który musi być sprawny, aby przeszedł przegląd techniczny. Hamulec ręczny w większości samochodów poruszających się w Polsce jest aktywowany poprzez zaciągnięcie dźwigni, a w celu zwolnienia hamulca należy wcisnąć przycisk i opuścić dźwignię na dół. W nowych samochodach zastosowany jest przycisk spełniający rolę tej dźwigni. Zadaniem hamulca postojowego jest unieruchomienie samochodu, aby zapobiec stoczeniu podczas postoju samochodu.

Zaciągnąć "ręczny" można również przed zjechaniem lub wjechaniem na wzniesienie, jeśli należy się zatrzymać w celu upewnienia się o możliwości dalszej jazdy lub w celu ustąpienia pierwszeństwa. Hamulec ten jest również nazywany "awaryjnym", ponieważ w przypadku awarii hamulca zasadniczego możliwe jest zatrzymanie pojazdu, przez zaciągnięcie dźwigni. Często zdarza się zapomnieć o zwolnieniu hamulca ręcznego, ale samochód sam nas o tym poinformuje poprzez kontrolkę na desce rozdzielczej i w nowszych samochodach, dźwiękiem ostrzegawczym. W skład hamulca ręcznego wchodzą takie elementy jak: dźwignia, linki, cięgła oraz mechanizm hamulcowy.

Elementy te są umiejscowione w miejscach, w których mogą ulec uszkodzeniu mechanicznemu. Linki powinny być smarowane, aby układ był sprawny. Najczęstszym elementem ulegającym zniszczeniu są linki, co uniemożliwia poprawne działanie hamulca. Istnieje możliwość regulacji hamulca poprzez śrubę, która znajduje się w pobliżu dźwigni. Hamulec ręczny hamuje tylko kołami tylnej osi, co jest często stosowane w jeździe wyczynowej (pozwala to na wykonywanie "driftów" oraz sprawniejsze pokonywanie zakrętów przy dużej prędkości). Gdy samochód jest wyposażony w hamulce bębnowe, podczas zaciągania dźwigni zaciskane są szczęki hamulcowe, a w przypadku hamulców tarczowych, zaciskane są tłoczki, które unieruchamiają tarczę.

elementy powiązane:

linka hamulca ręczniego
szczęki hamulcowe