Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Honda » układ hamulcowy Honda CIVIC VI Fastback (MA, MB) » hamulce tarczowe Honda CIVIC VI Fastback (MA, MB) » klocki hamulcowe Honda CIVIC VI Fastback (MA, MB)

klocki hamulcowe do HONDA CIVIC VI Fastback (MA, MB)

wybierz typ samochodu HONDA CIVIC VI Fastback (MA, MB):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość 1 [mm] 127,8
Długość 2 [mm] 127,8
Szerokość 1 [mm] 45,5
Szerokość 2 [mm] 45,5
Grubość 1 [mm] 16
Grubość 2 [mm] 16
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5900427186590
Ograniczenia producenta AKEBONO
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Wysokość [mm] 37,5
Długość [mm] 98,9
Grubość [mm] 15
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5900427192508
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Numer artykułu zalecanego dodatku 1 987 474 231
Materiał Low-Metallic
Oznaczenie kontrolne ECE-R90
Numer WVA 21647
Grubość [mm] 16
Szerokość [mm] 114
Wysokość [mm] 52
Ograniczenia producenta SUMITOMO System
nr EAN 3165143662304
System hamulcowy Sumitomo
Szerokość [mm] 128
Numer WVA 21647
Wysokość [mm] 52
Numer WVA 21648
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Numer WVA 21649
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Grubość [mm] 16
nr EAN 8020584054611
Numer WVA 21647 21648 21649
System hamulcowy Sumitomo
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze zintegrowanym czujnikiem zużycia
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Długość [mm] 128
Długość 2 [mm] 128
Wysokość [mm] 52
Wysokość 2 [mm] 52
Grubość 1 [mm] 16
Grubość 2 [mm] 16
nr EAN 5012759307229
Numer WVA 21861
System hamulcowy TRW
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze zintegrowanym czujnikiem zużycia
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Długość [mm] 87
Długość 2 [mm] 87
Wysokość [mm] 47
Wysokość 2 [mm] 47
Grubość 1 [mm] 16
Grubość 2 [mm] 16
nr EAN 5012759121559
Szerokość [mm] 98,9
Wysokość [mm] 37,7
Grubość [mm] 14,5
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Numer WVA 21872
System hamulcowy Akebono
Numer artykułu zalecanego dodatku 8DZ 355 204-561
Techniczny numer informacyjny T3042
nr EAN 4082300361018
Szerokość [mm] 90
Wysokość [mm] 37,6
Grubość [mm] 14,5
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Numer WVA 21872
System hamulcowy Akebono
Numer artykułu zalecanego dodatku 82511600
Długość opakowania [cm] 9,5
Szerokość opakowania [cm] 8,2
Wysokość opakowania [cm] 7,3
Techniczny numer informacyjny 21872 145 0 5
nr EAN 4019722203039
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy SUMITOMO
Szerokość [mm] 114
Wysokość [mm] 52
Grubość [mm] 16
Numer WVA 21647
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
Tryb pracy mechaniczne
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez podkładki wytłumiającej
Oznaczenie kontrolne ECE-R90
Ciężar [kg] 1,38
nr EAN 3276423016257
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy AKEBONO
Szerokość [mm] 99
Wysokość [mm] 37,6
Grubość [mm] 14,7
Numer WVA 21872
Numer WVA 21873
Numer WVA 21874
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
Tryb pracy mechaniczne
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez podkładki wytłumiającej
Oznaczenie kontrolne ECE-R90
Ciężar [kg] 0,69
nr EAN 3276423018442
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
klocki hamulcowe

Klocki hamulcowe


Klocki hamulcowe są podstawową częścią wchodzącą w skład szeroko rozumianego układu hamulcowego. Jest to obok tarcz hamulcowych, element podlegający najbardziej ekstremalnym obciążeniom podczas pracy.

Współczesne samochody potrafią rozwijać dużo większe prędkości niż było to kilkanaście lat temu. Klocki hamulcowe muszą sprostać zadaniu zatrzymania rozpędzonego pojazdu w maksymalnie krótkim czasie. Materiały z jakich są wykonywane, są najbardziej strzeżonymi tajemnicami koncernów je produkujących. Wieloletnie doświadczenia i testy, doprowadzają do wytworzenia klocków o bardzo wysokich parametrach użytkowych. Wytrzymują one wysokie temperatury pracy, a przy tym wysoką skuteczność hamowania.

Wybierz sprawdzonego producenta klocków hamulcowych!

 
Różnorodność producentów na rynku daje praktycznie nieograniczone możliwości wyboru dla posiadacza samochodu. Możliwość wyboru nie oznacza jednak, że jedynym kryterium powinna być cena. Dużo bardziej znacząca jest znajomość marki, jej renoma i jakość użytych materiałów.

Klocki hamulcowe ATE, Textar, TRW, Hella, Bosch należą do najbardziej cenionych wśród fachowców z branży i ich użytkowników. Do wyróżniających się można zaliczyć także brandy Japanparts, Kamoka, A.B.S., Meyle oraz Lpr. Ostatni wymienieni nie są producentami na pierwszy montaż, jednak ich produkty znajdują uznanie u posiadaczy pojazdów ze względu na korzystny stosunek ceny do jakości.

Szczególną uwagę należy zwrócić przy dobieraniu klocków hamulcowych do aut grupy VW, oraz `japończykach` O ile te pierwsze wprowadziły w latach 2000 dodatkowe kody wyposażenia, możliwe do odnalezienia w książce serwisowej albo na wklejce w bagażniku auta, to te drugie różnią się zastosowanymi układami hamulcowymi w produkcjach na rynek japoński i europejski.

Czym należy kierować się przy wyborze klocków hamulcowych.

Jedno jest pewne - na klockach hamulcowych zwłaszcza na oś przednią pojazdu nie można oszczędzać. Przednie klocki hamulcowe są szczególnie obciążone pracą podczas hamowania, dlatego ważna jest ich jakość. W naszej praktyce często pojawia się pytanie Klientów "jak długo pojeżdżę na tych klockach ?" Odpowiedź jest oczywista. Nie jest ważne jak długi dystans da się przejechać samochodem pomiędzy wymianami klocków hamulcowych, a czy przejedzie się ten dystans bezpiecznie, z gwarancją wyhamowania w krytycznej sytuacji na drodze. 
 

Co wpływa na żywotność klocków hamulcowych


Czynników wpływających na długość przebiegu pomiędzy wymianą klocków hamulcowych jest wiele. Na pewno zalicza się do nich w jakim cyklu porusza się częściej samochód - mijeskim czy pozamiejskim. Ruch miejski w naturalny sposób wymusza częstsze używanie hamulców w samochodzie, a tym samym szybsze zużywanie klocków hamulcowych. Innym ważnym czynnikiem jest stan tarcz hamulcowych, na jakich będziemy używać nowo założonych klocków hamulcowych. Zużyte tarcze hamulcowe na pewno przyspieszą zużycie się także samych klocków hamulcowych, Klocki hamulcowe będą po prostu musiały się "ułożyć" przez dotarcnie do zużytych powierzchni tarcz hamulcowych. NIe wsposób nie wposmnieć tutaj także o stanie zacisków hamulcowych wpływających na żywotność klocków. Zacinający (nie cofający) się zacisk może błyskawicznie "wykończyć" klocki hamulcowe najlepszej marki. W naszej praktyce spotykaliśmy wiele takich reklamacji, spowodowanych problemami w pracy zacisku hamulcowego.
 
klocki hamulcowe ATE klocki hamulcowe TRW
klocki hamulcowe Brembo klocki hamulcowe Japanparts
klocki hamulcowe A.B.S. klocki hamulcowe Kamoka
klocki hamulcowe Meyle klocki hamulcowe Textar
klocki hamulcowe Hella klocki hamulcowe Lpr

informacje dodatkowe: