Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » układ hamulcowy Opel ASTRA G Kombi (T98) » hamulce tarczowe Opel ASTRA G Kombi (T98) » klocki hamulcowe Opel ASTRA G Kombi (T98)

klocki hamulcowe do OPEL ASTRA G Kombi (T98)

wybierz typ samochodu OPEL ASTRA G Kombi (T98):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Szerokość 1 [mm] 156,8
Wysokość 1 [mm] 60,9
Grubość 1 [mm] 17
System hamulcowy MANDO
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Ciężar [kg] 2,18
nr EAN 8717109378870
Szerokość 1 [mm] 99,8
Wysokość 1 [mm] 41
Grubość 1 [mm] 14,9
System hamulcowy AKEBONO
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Ciężar [kg] 0,75
nr EAN 8717109527728
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Grubość [mm] 18
System hamulcowy Mando
Szerokość [mm] 157
Numer WVA 24351
Wysokość [mm] 61
Numer WVA 24568
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Numer WVA 24569
nr EAN 8020584060742
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Grubość [mm] 16
System hamulcowy Akebono
Szerokość [mm] 100
Numer WVA 24934
Wysokość [mm] 41
Numer WVA 24935
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Numer WVA 24936
nr EAN 8020584090596
Numer WVA 24351 24568 24569
System hamulcowy Mando
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze zintegrowanym czujnikiem zużycia
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Długość [mm] 157
Długość 2 [mm] 157
Wysokość [mm] 61
Wysokość 2 [mm] 61
Grubość 1 [mm] 17
Grubość 2 [mm] 17
nr EAN 5012759416907
Numer WVA 24934 24935 24936
System hamulcowy Akebono
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze zintegrowanym czujnikiem zużycia
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Długość [mm] 100
Długość 2 [mm] 100
Wysokość [mm] 41
Wysokość 2 [mm] 41
Grubość 1 [mm] 15
Grubość 2 [mm] 15
nr EAN 5012759450475
Szerokość [mm] 156,9
Wysokość [mm] 60,9
Grubość [mm] 17,6
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Numer WVA 24351
System hamulcowy Mando
Techniczny numer informacyjny T1602
nr EAN 4082300356687
Szerokość [mm] 99,9
Wysokość [mm] 41
Grubość [mm] 15,5
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Numer WVA 24934
System hamulcowy Akebono
Numer artykułu zalecanego dodatku 8DZ 355 203-421
Techniczny numer informacyjny T1848
nr EAN 4082300358889
Szerokość [mm] 156,9
Wysokość [mm] 60,8
Grubość [mm] 17,6
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Numer WVA 24351
System hamulcowy Mando
Długość opakowania [cm] 17
Szerokość opakowania [cm] 12
Wysokość opakowania [cm] 8,3
Techniczny numer informacyjny 24351 176 0 5
nr EAN 4019722283604
Szerokość [mm] 99,9
Wysokość [mm] 41
Grubość [mm] 15,5
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Numer WVA 24934
System hamulcowy Akebono
Numer artykułu zalecanego dodatku 82074700
Długość opakowania [cm] 12,5
Szerokość opakowania [cm] 8,1
Wysokość opakowania [cm] 8
Techniczny numer informacyjny 24934 155 1 5
nr EAN 4019722376535
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
klocki hamulcowe

Klocki hamulcowe


Klocki hamulcowe są podstawową częścią wchodzącą w skład szeroko rozumianego układu hamulcowego. Jest to obok tarcz hamulcowych, element podlegający najbardziej ekstremalnym obciążeniom podczas pracy.

Współczesne samochody potrafią rozwijać dużo większe prędkości niż było to kilkanaście lat temu. Klocki hamulcowe muszą sprostać zadaniu zatrzymania rozpędzonego pojazdu w maksymalnie krótkim czasie. Materiały z jakich są wykonywane, są najbardziej strzeżonymi tajemnicami koncernów je produkujących. Wieloletnie doświadczenia i testy, doprowadzają do wytworzenia klocków o bardzo wysokich parametrach użytkowych. Wytrzymują one wysokie temperatury pracy, a przy tym wysoką skuteczność hamowania.

Wybierz sprawdzonego producenta klocków hamulcowych!

 
Różnorodność producentów na rynku daje praktycznie nieograniczone możliwości wyboru dla posiadacza samochodu. Możliwość wyboru nie oznacza jednak, że jedynym kryterium powinna być cena. Dużo bardziej znacząca jest znajomość marki, jej renoma i jakość użytych materiałów.

Klocki hamulcowe ATE, Textar, TRW, Hella, Bosch należą do najbardziej cenionych wśród fachowców z branży i ich użytkowników. Do wyróżniających się można zaliczyć także brandy Japanparts, Kamoka, A.B.S., Meyle oraz Lpr. Ostatni wymienieni nie są producentami na pierwszy montaż, jednak ich produkty znajdują uznanie u posiadaczy pojazdów ze względu na korzystny stosunek ceny do jakości.

Szczególną uwagę należy zwrócić przy dobieraniu klocków hamulcowych do aut grupy VW, oraz `japończykach` O ile te pierwsze wprowadziły w latach 2000 dodatkowe kody wyposażenia, możliwe do odnalezienia w książce serwisowej albo na wklejce w bagażniku auta, to te drugie różnią się zastosowanymi układami hamulcowymi w produkcjach na rynek japoński i europejski.

Czym należy kierować się przy wyborze klocków hamulcowych.

Jedno jest pewne - na klockach hamulcowych zwłaszcza na oś przednią pojazdu nie można oszczędzać. Przednie klocki hamulcowe są szczególnie obciążone pracą podczas hamowania, dlatego ważna jest ich jakość. W naszej praktyce często pojawia się pytanie Klientów "jak długo pojeżdżę na tych klockach ?" Odpowiedź jest oczywista. Nie jest ważne jak długi dystans da się przejechać samochodem pomiędzy wymianami klocków hamulcowych, a czy przejedzie się ten dystans bezpiecznie, z gwarancją wyhamowania w krytycznej sytuacji na drodze. 
 

Co wpływa na żywotność klocków hamulcowych


Czynników wpływających na długość przebiegu pomiędzy wymianą klocków hamulcowych jest wiele. Na pewno zalicza się do nich w jakim cyklu porusza się częściej samochód - mijeskim czy pozamiejskim. Ruch miejski w naturalny sposób wymusza częstsze używanie hamulców w samochodzie, a tym samym szybsze zużywanie klocków hamulcowych. Innym ważnym czynnikiem jest stan tarcz hamulcowych, na jakich będziemy używać nowo założonych klocków hamulcowych. Zużyte tarcze hamulcowe na pewno przyspieszą zużycie się także samych klocków hamulcowych, Klocki hamulcowe będą po prostu musiały się "ułożyć" przez dotarcnie do zużytych powierzchni tarcz hamulcowych. NIe wsposób nie wposmnieć tutaj także o stanie zacisków hamulcowych wpływających na żywotność klocków. Zacinający (nie cofający) się zacisk może błyskawicznie "wykończyć" klocki hamulcowe najlepszej marki. W naszej praktyce spotykaliśmy wiele takich reklamacji, spowodowanych problemami w pracy zacisku hamulcowego.
 
klocki hamulcowe ATE klocki hamulcowe TRW
klocki hamulcowe Brembo klocki hamulcowe Japanparts
klocki hamulcowe A.B.S. klocki hamulcowe Kamoka
klocki hamulcowe Meyle klocki hamulcowe Textar
klocki hamulcowe Hella klocki hamulcowe Lpr

informacje dodatkowe: