Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » paski napędowe Renault MEGANE II sedan (LM0/1_) » koło pasowe Renault MEGANE II sedan (LM0/1_)

koło pasowe do RENAULT MEGANE II sedan (LM0/1_)

wybierz typ samochodu RENAULT MEGANE II sedan (LM0/1_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Agregaty/rolki zawiera rolkę napinającą
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,07
nr EAN 4010858579548
Szerokość opakowania [cm] 5
Wysokość opakowania [cm] 6
Długość opakowania [cm] 15
nr EAN 4010858577780
Ø koła pasowego [mm] 151,7
Wysokość 1 [mm] 41,4
Wysokość 2 [mm] 26,1
Ciężar [kg] 2,4
nr EAN 8021787088878
Ø koła pasowego [mm] 151,7
Wysokość 1 [mm] 26,1
Wysokość 2 [mm] 41,4
Ciężar [kg] 2,4
nr EAN 8021787248869
Szerokość [mm] 42,0
Średnica wewnętrzna [mm] 25,0
średnica zewnętrzna [mm] 155,0
Ciężar [kg] 2,340
Ilość żeber 6
Parametr 7PK
dla numeru OE 82 00 523 072
nr EAN 4027816362449
Szerokość [mm] 42,0
Średnica wewnętrzna [mm] 25,0
średnica zewnętrzna [mm] 155,0
Ciężar [kg] 2,59
Ilość żeber 6
Parametr 7PK
nr EAN 4027816362470
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Liczba rowków 7
średnica zewnętrzna [mm] 155
Średnica wewnętrzna [mm] 25
Szerokość [mm] 41
nr EAN 5414465419508
Ilość żeber 7
średnica zewnętrzna [mm] 150,9
Średnica wewnętrzna [mm] 33
Średnica wewnętrzna [mm] 24,6
nr EAN 8435398500351
średnica zewnętrzna [mm] 151,50
Szerokość [mm] 41,50
Liczba rowków 7
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN 4005108828149
Długość 1 [mm] 1125
Ilość żeber 7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Sprawdzić i razie potrzeby wymienić wolnobieg generatora
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108960290
Średnica [mm] 151,50
Szerokość [mm] 41,50
Liczba rowków 7
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
nr EAN 4014870517205
Średnica [mm] 155,00
Szerokość [mm] 30,00
Ilość żeber 7
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN 5901779869612
Szerokość [mm] 42,0
Średnica wewnętrzna [mm] 25,0
średnica zewnętrzna [mm] 155,0
Ciężar [kg] 2,340
Ilość żeber 6
Parametr 7PK
nr EAN 5907558522426
Długość [mm] 1127
Szerokość [mm] 24,92
Ilość żeber 7
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316572561232
Szerokość [mm] 42,0
Średnica wewnętrzna [mm] 25,0
średnica zewnętrzna [mm] 155,0
Ciężar [kg] 2,340
Ilość żeber 6
Parametr 7PK
dla numeru OE 82 00 523 072
nr EAN 4044688362445
Szerokość [mm] 42,0
Średnica wewnętrzna [mm] 25,0
średnica zewnętrzna [mm] 155,0
Ciężar [kg] 2,59
Ilość żeber 6
Parametr 7PK
dla numeru OE 82 00 523 072 S1
nr EAN 4044688651112
Koła pasowe Koło pasowe paska wieloklinowego
Liczba rowków 7
Wyświetlanie od 1 do 18 (z 18 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koła pasowe


Koło pasowe odpowiada za napędzanie alternatora, wspomaga pracę kompresora klimatyzacji i układu kierowniczego. Jest ono ważnym i niezbędnym elementem wyposażenia każdego pojazdu. Jego konstrukcja opiera się na dwóch składowych, które połączone są ze sobą gumą sprężynowo-tłumiącą. Wraz z rozwojem technologii i zmian w konstrukcjach na przestrzeni ostatnich lat również koła pasowe zostały udoskonalone pod względem budowy. W najnowszych rozwiązaniach stosuje się koła pasowe z tłumikiem drgań TVD. 

Nowe rozwiązania sprzyjają tłumieniu drgań, występującym w pracującym silniku. Aktualnie montuje się dwa rodzaje kół pasowychotwarte i zamknięte. Otwarte koło pasowe jest charakterystyczne dla silników benzynowych, z kolei zamknięte dla jednostek wysokosprężynowych.
 

Co powoduje, że koła pasowe ulegają zużyciu, co jest ich największym zagrożeniem?


Mogą zostać niewłaściwie zamontowane lub eksploatowane. Na ich sprawność wpływ ma przedostająca się wody lub piasku, a także pyłu. Nierzadko też powodem usterki związanej z kołem pasowym jest modyfikacja układu poprzez zmianę długości paska. Zagrożeniem dla układu jest też odpalanie silnika z kołem pasowym bez obciążenia. Koła pasowe nie mogą być też montowane z wykorzystaniem starych śrub. Montaż odbywa się przy pomocy jednej śruby centralnej lub kilku na odpowiednim promieniu wewnętrznej powierzchni.
 

Kiedy wymienić koło pasowe w samochodzie?


Podobnie jak inne elementy pojazdu, które zużywają się na skutek eksploatacji,  koła pasowe powinny być regularnie kontrolowane. Zaleca się sprawdzanie ich sprawdzani po przejechaniu ok. 60 tys. km, a także za każdym razem, kiedy wymieniamy pasek wielorowkowy. Żywotność koła warunkuje też zbyt duży lub zbyt niski moment, z którym jest ono odkręcane. 

Ważna jest nie tylko wymiana koła pasowego w samochodzie w przypadku jego zużycia, ale też jego prawidłowy montaż z wykorzystaniem tylko nowych śrub i zachowaniem odpowiednich warunków higieny pracy.