Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » silnik Citroën JUMPER I Platforma / podwozie (230) » sterowanie silnikiem Citroën JUMPER I Platforma / podwozie (230) » koło pasowe Citroën JUMPER I Platforma / podwozie (230)

koło pasowe do CITROËN JUMPER I Platforma / podwozie (230)

wybierz typ samochodu CITROËN JUMPER I Platforma / podwozie (230):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 5
Ciężar [kg] 2,140
Parametr 6PK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
nr EAN 3358960344045
Szerokość [mm] 44,5
Średnica wewnętrzna [mm] 21,0
średnica zewnętrzna [mm] 146,0
Ciężar [kg] 2,84
Ilość żeber 9
Parametr 5PK + 6PK
dla numeru OE 504099920 S1
nr EAN 4027816397090
Grubość [mm] 40,0
Średnica wewnętrzna [mm] 21,0
średnica zewnętrzna [mm] 146,5
Ciężar [kg] 2,39
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dla numeru OE 500332292 S1
nr EAN 4027816397106
Grubość [mm] 40,0
Średnica wewnętrzna [mm] 21,0
średnica zewnętrzna [mm] 146,5
Ciężar [kg] 2,17
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dla numeru OE 500332292
nr EAN 4027816397731
średnica zewnętrzna [mm] 152,0
Szerokość [mm] 46,50
Liczba rowków 6
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN 4005108485373
Średnica [mm] 146
Ilość żeber 6
dla numeru OE 0515P9
nr EAN 3660872391315
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koło pasowe do napędu paska wieloklinowego


koło pasowe wału korbowegoKoło pasowe osadzone jest na wale korbowym silnika spalinowego. Koło pasowe służy do przekazywania ruchu obrotowego z wału korbowego na pasek wieloklinowy, który napędza pozostałe podzespoły silnika niezbędne do utrzymania jego pracy. Są to zazwyczaj alternator, pompa wspomagania układu kierowniczego lub sprężarka klimatyzacji.

Powierzchnia koła pasowego nie jest gładka, a przypomina powierzchnią strukturę paska wielorowkowego.  Ilość rowków na kole pasowym oraz na pasku wieloklinowym musi być zgodna. Koło pasowe nie stanowi jednolitego elementu a składa się z dwóch części wulkanizowanych gumą. Zadaniem gumy łączącej oba elementy koła pasowego jest tłumienie drgań powstających na wale korbowym silnika. Dzięki temu elementy które są napędzane paskiem wieloklinowym nie ulegają przedwczesnemu zużyciu.

Należy regularnie sprawdzać stan koła pasowego gdy rozwulkanizowane nie połączenia gumowego może doprowadzić do gwałtownej utraty napędu alternatora lub innych napędzanych podzespołów.