Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » paski napędowe Mercedes-benz O 408 » koło pasowe Mercedes-benz O 408

koło pasowe do MERCEDES-BENZ O 408

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ O 408:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1059
Ilość żeber 2 5
Długość 2 [mm] 868
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego 1 987 947 000
nr EAN 4047025345408
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 7
Ciężar [kg] 0,353
nr EAN 4010858544607
Ilość żeber 5
średnica zewnętrzna [mm] 131,25
Średnica wewnętrzna [mm] 25
Ilość żeber 2 6
nr EAN 8435398501198
Ciężar netto [g] 2488
nr EAN 5908281445075
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 138
Masa [g] 1717
Szerokość 1 [mm] 45
Szerokość 2 [mm] 61
nr EAN 8033989215303
Średnica [mm] 131
Ilość żeber 6
Ilość żeber 5
dla numeru OE 1753154
nr EAN 3660872420596
Koła pasowe Koło pasowe podwójne
średnica zewnętrzna [mm] 138,2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Materiał Guma / metal
Liczba rowków 1 5
Liczba rowków 2 6
Koła pasowe Koło pasowe paska wieloklinowego
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koła pasowe


Koło pasowe odpowiada za napędzanie alternatora, wspomaga pracę kompresora klimatyzacji i układu kierowniczego. Jest ono ważnym i niezbędnym elementem wyposażenia każdego pojazdu. Jego konstrukcja opiera się na dwóch składowych, które połączone są ze sobą gumą sprężynowo-tłumiącą. Wraz z rozwojem technologii i zmian w konstrukcjach na przestrzeni ostatnich lat również koła pasowe zostały udoskonalone pod względem budowy. W najnowszych rozwiązaniach stosuje się koła pasowe z tłumikiem drgań TVD. 

Nowe rozwiązania sprzyjają tłumieniu drgań, występującym w pracującym silniku. Aktualnie montuje się dwa rodzaje kół pasowychotwarte i zamknięte. Otwarte koło pasowe jest charakterystyczne dla silników benzynowych, z kolei zamknięte dla jednostek wysokosprężynowych.
 

Co powoduje, że koła pasowe ulegają zużyciu, co jest ich największym zagrożeniem?


Mogą zostać niewłaściwie zamontowane lub eksploatowane. Na ich sprawność wpływ ma przedostająca się wody lub piasku, a także pyłu. Nierzadko też powodem usterki związanej z kołem pasowym jest modyfikacja układu poprzez zmianę długości paska. Zagrożeniem dla układu jest też odpalanie silnika z kołem pasowym bez obciążenia. Koła pasowe nie mogą być też montowane z wykorzystaniem starych śrub. Montaż odbywa się przy pomocy jednej śruby centralnej lub kilku na odpowiednim promieniu wewnętrznej powierzchni.
 

Kiedy wymienić koło pasowe w samochodzie?


Podobnie jak inne elementy pojazdu, które zużywają się na skutek eksploatacji,  koła pasowe powinny być regularnie kontrolowane. Zaleca się sprawdzanie ich sprawdzani po przejechaniu ok. 60 tys. km, a także za każdym razem, kiedy wymieniamy pasek wielorowkowy. Żywotność koła warunkuje też zbyt duży lub zbyt niski moment, z którym jest ono odkręcane. 

Ważna jest nie tylko wymiana koła pasowego w samochodzie w przypadku jego zużycia, ale też jego prawidłowy montaż z wykorzystaniem tylko nowych śrub i zachowaniem odpowiednich warunków higieny pracy.