Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Suzuki » silnik Suzuki SWIFT III (MZ, EZ) » sterowanie silnikiem Suzuki SWIFT III (MZ, EZ) » koło pasowe Suzuki SWIFT III (MZ, EZ)

koło pasowe do SUZUKI SWIFT III (MZ, EZ)

wybierz typ samochodu SUZUKI SWIFT III (MZ, EZ):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
średnica zewnętrzna [mm] 144
Parametr 4PK+4PK
Ilość żeber 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
nr EAN 3358960674135
cena brutto:
287.00 zł
 Kup
Opcja wyposażenia For 2x 4PK
Szerokość [mm] 37,50
Ilość żeber 3
średnica zewnętrzna [mm] 141,40
Liczba rowków 4
Ilość żeber 2 3
Ilość żeber 2 4
średnica zewnętrzna [mm] 144
Koła pasowe Koło pasowe podwójne
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 37
nr EAN 4029416321000
Ilość żeber 5
Ilość żeber 4
średnica zewnętrzna [mm] 144
Szerokość [mm] 38,5
Koła pasowe Koło pasowe podwójne
nr EAN 4029416321017
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koło pasowe do napędu paska wieloklinowego


koło pasowe wału korbowegoKoło pasowe osadzone jest na wale korbowym silnika spalinowego. Koło pasowe służy do przekazywania ruchu obrotowego z wału korbowego na pasek wieloklinowy, który napędza pozostałe podzespoły silnika niezbędne do utrzymania jego pracy. Są to zazwyczaj alternator, pompa wspomagania układu kierowniczego lub sprężarka klimatyzacji.

Powierzchnia koła pasowego nie jest gładka, a przypomina powierzchnią strukturę paska wielorowkowego.  Ilość rowków na kole pasowym oraz na pasku wieloklinowym musi być zgodna. Koło pasowe nie stanowi jednolitego elementu a składa się z dwóch części wulkanizowanych gumą. Zadaniem gumy łączącej oba elementy koła pasowego jest tłumienie drgań powstających na wale korbowym silnika. Dzięki temu elementy które są napędzane paskiem wieloklinowym nie ulegają przedwczesnemu zużyciu.

Należy regularnie sprawdzać stan koła pasowego gdy rozwulkanizowane nie połączenia gumowego może doprowadzić do gwałtownej utraty napędu alternatora lub innych napędzanych podzespołów.