Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » sprzęgło Fiat STILO (192_) » koło zamachowe, dwumasowe Fiat STILO (192_)

koło zamachowe, dwumasowe do FIAT STILO (192_)

wybierz typ samochodu FIAT STILO (192_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Rodzaj skrzyni biegów Skrzynia biegów manualna
Liczba otworów do mocowania 8
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem prowadzącym
nr EAN 4005108705600
Rodzaj skrzyni biegów Skrzynia biegów manualna
Liczba otworów do mocowania 8
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem prowadzącym
nr EAN 4005108807403
Liczba śrub 8
nr EAN 4005108832566
cena brutto:
972.00 zł
 Kup
Sprzęgło Przebudowa z koła dwumasowego na koło jednomasowe
Ciężar brutto [kg] 25,30
Wyposażenie sprzęgła with flywheel,
Wyposażenie sprzęgła with clutch pressure
Wyposażenie sprzęgła ,with clutch plate
średnica zewnętrzna [mm] 239
Wyposażenie sprzęgła Teeth Quant.: 22
Wyposażenie sprzęgła with releaser
Ciężar netto [g] 24700
nr EAN 5902048040091
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami koła zamachowego
nr EAN 4059923009412
cena brutto:
1,811.00 zł
 Kup
Wersja silnika dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
średnica zewnętrzna [mm] 311,25
Liczba otworów do mocowania 8
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śrubowym
dla głębokości koła zamachowego [mm] 65,18
Ciężar [kg] 15,27
nr EAN 3276428362748
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło zamachowe, dwumasowe

Koła dwumasowe


koła dwumasowe w e-autoparts.pl Idea koła dwumasowego powstała w firmie LUK, producenta sprzęgieł na potrzeby koncernów samochodowych. Przyczynkiem do rozpoczęcia prac nad kołem dwumasowym na początku lat osiemdziesiątych, był on spowodowany wzrostem mocy silników spalinowych, zwłaszcza z zapłonem samoczynnym. Wzrost mocy powodował przekazywanie na układ napędowy samochodu zwiększonych drgań pochodzących z wału korbowego silnika. Tradycyjne metody tłumienia tych drgań przy pomocy tłumików drgań, w które wyposażona była tarcza sprzęgłowa przestały wystarczać. Zakres pracy sprężyn w tarczy sprzęgłowej był zbyt mały aby skutecznie tłumic drgania przekazywane z wału korbowego. koło dwumasowe LUK zamachoweKonstruktorzy Luk zaprojektowali i wykonali dzielone kolo dwumasowe z systemem sprężynowym wewnątrz koła. Takie rozwiązanie pozwoliło na skuteczniejsze tłumienie drgań, a tym samym zmniejszenie awaryjności całego układu napędowego.
Obecne rozwiązania kół dwumasowych cechuje znaczna oszczędność materiału zużytego do jego produkcji w porównaniu z poprzednikami oraz lepsza skuteczność tłumienia.

Przyczyny uszkodzeń koła dwumasowego


Koło dwumasowe, zamachowe chociaż sprawia wrażenie niezwykle masywnego i trwałego, jest mechanizmem dosyć wrażliwym na uszkodzenia spowodowane niewłaściwym montażem oraz niewłaściwa pracą silnika a także sposobem jazdy prowadzącego pojazd. W przypadku montażu wymagane są specjalistyczne narzędzia i precyzja samego montażu. Konieczne jest zastosowanie współosiowości wałka skrzyni biegów i piasty koła. Wypadanie zapłonu lub inne problemy z nim związane, mogą powodować przekazywanie ekstremalnych pików drgań na koło, które może z czasem uszkodzić się. Wolna jazda na wysokim biegu, oraz problemy z uruchamianiem samochodu to też czynniki wpływające na żywotność koła dwumasowego.
 
koło dwumasowe Sachs koło dwumasowe LUK Koło dwumasowe Valeo

informacje dodatkowe: