
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM16X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 13 |
| Długość [mm] | 117 |
| Rodzaj gwintu | z gwintem zewnętrznym |
| Wymiar gwintu | M12x1.75 RHT |
| nr EAN | 8717109567847 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 309 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM16X1.5 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | MM18X1.5 RHT |
| nr EAN | 8717109564280 |

| Wymiar stożka [mm] | 13,1 |
| Wymiar gwintu | M16x1,5 |
| nr EAN | 4014870438647 |

| Długość [mm] | 282 |
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M18 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,79 |
| dla numeru OE | 66 06 030 SK |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816331315 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Numer seryjny | K4301617 |
| nr EAN | 5901159249775 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Rodzaj mocowania | wiszący |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,75 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| Długość [mm] | 119 |
| nr EAN | 5901619507728 |

| Długość [mm] | 282 |
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M18 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,79 |
| nr EAN | 5901619526118 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 136 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| parzyste numery artykułów | 816 020 0001 |
| nr EAN | 4040074408100 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 136 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| parzyste numery artykułów | 816 020 0020 |
| nr EAN | 4040074410813 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 115 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,75 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| nr EAN | 4040074047200 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 286 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| nr EAN | 4040074189429 |

| Ciężar [kg] | 0,600 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | 16x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość opakowania [cm] | 14,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 11 |
| Wysokość opakowania [cm] | 10,5 |
| nr EAN | 5412096415494 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 360 |
| Średnica 1 [mm] | 14 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 45 |
| Szerokość opakowania [cm] | 5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 5010874755611 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 15 |
| Kształt | prosty |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 135 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 20 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4044197279227 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 15 |
| Kształt | prosty |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 135 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 20 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4044197415854 |

| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Długość [mm] | 300 |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 34,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 4044197474387 |

| Wymiar gwintu | 16x1,5 |
| nr EAN | 5703858903886 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M18x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M16x1,5 |
| Długość [mm] | 310 |
| Ciężar [kg] | 0,78 |
| nr EAN | 8435130348463 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Zbieżność stożka | 1/6 |
| Długość [mm] | 134 |
| Wymiar gwintu | FM16X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 13 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM12X1,75R |
| parzyste numery artykułów | 9133 |
| nr EAN | 5413978227044 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Zbieżność stożka | 1/6 |
| Długość [mm] | 134 |
| Wymiar gwintu | FM16X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 13 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM12X1,75R |
| parzyste numery artykułów | 9132 |
| nr EAN | 5413978227051 |

| Długość [mm] | 282 |
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M18 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,79 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4044688562173 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025