
| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 285,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1.5 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | MM16X1.5 RHT |
| nr EAN | 8717109551341 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| nr EAN | 3358960662132 |

| Długość [mm] | 92 |
| Szerokość [mm] | 38 |
| Wysokość [mm] | 75 |
| nr EAN | 5012759930724 |


| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | M14x1,5 |
| nr EAN | 4047437013360 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 74 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| nr EAN | 4040074118788 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Długość [mm] | 295 |
| Średnica 1 [mm] | 14 |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | 13/16"-20UNF |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 31,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4044197664566 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Zbieżność stożka | 1/10 |
| Długość [mm] | 74 |
| Wymiar gwintu | FM14x1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 14,6 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM12X1,5R |
| nr EAN | 5413978111282 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | MM16X1,5R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 278 |
| Tylko w połączeniu z | NUT |
| nr EAN | 5413978226740 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025