Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Alfa Romeo » układ kierowniczy Alfa Romeo GIULIA (952_) » końcówki drążków kierowniczych Alfa Romeo GIULIA (952_)

końcówki drążków kierowniczych do ALFA ROMEO GIULIA (952_)

wybierz typ samochodu ALFA ROMEO GIULIA (952_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy z przodu
Długość [mm] 285,5
Rozmiar gwintu 1 MM14X1.5 RHT
Rozmiar gwintu 2 MM16X1.5 RHT
nr EAN 8717109551341
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Gwint wewnętrzny [mm] M14x1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
nr EAN 3358960662132
Długość [mm] 92
Szerokość [mm] 38
Wysokość [mm] 75
nr EAN 5012759930724
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy zewnętrzny
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Wymiar gwintu M14x1,5
nr EAN 4047437013360
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Długość [mm] 74
Rozmiar gwintu 1 M12x1,5
Rozmiar gwintu 2 M14x1,5
nr EAN 4040074118788
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm] 295
Średnica 1 [mm] 14
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 13/16"-20UNF
Rozmiar gwintu 2 M14X1.5
Długość opakowania [cm] 31,5
Szerokość opakowania [cm] 5
Wysokość opakowania [cm] 5
nr EAN 4044197664566
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Zbieżność stożka 1/10
Długość [mm] 74
Wymiar gwintu FM14x1,5R
Wymiar stożka [mm] 14,6
Rozmiar gwintu 1 MM12X1,5R
nr EAN 5413978111282
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Wymiar gwintu MM16X1,5R
Rozmiar gwintu 1 MM14X1,5R
Długość przegub osiowy [mm] 278
Tylko w połączeniu z NUT
nr EAN 5413978226740
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
końcówki drążków kierowniczych

Końcówka drążka kierowniczego

 

Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.

Jak często wymienia się końcówki drążka


Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.