
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM16X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 13 |
| Długość [mm] | 117 |
| Rodzaj gwintu | z gwintem zewnętrznym |
| Wymiar gwintu | M12x1.75 RHT |
| nr EAN | 8717109567847 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 310 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM16X1.5 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | MM16X1,5 RHT |
| nr EAN | 8717109621174 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| nr EAN | 3358960657121 |

| Długość [mm] | 136 |
| Szerokość [mm] | 40 |
| Wysokość [mm] | 113 |
| nr EAN | 5012759470886 |

| Długość [mm] | 327 |
| Szerokość [mm] | 38 |
| Wysokość [mm] | 38 |
| nr EAN | 5012759482155 |

| Wymiar stożka [mm] | 13,1 |
| Wymiar gwintu | M16x1,5 |
| nr EAN | 4014870438647 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Numer seryjny | K4311614 |
| nr EAN | 5901159249089 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Rodzaj mocowania | wiszący |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,75 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| Długość [mm] | 119 |
| nr EAN | 4047437354265 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Długość [mm] | 278 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| nr EAN | 4047437406513 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Rodzaj mocowania | wiszący |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,75 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| Długość [mm] | 119 |
| nr EAN | 5901619507728 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 309 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16X1,5 |
| nr EAN | 4040074176917 |

| Ciężar [kg] | 0,700 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | 16x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość opakowania [cm] | 14,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 11 |
| Wysokość opakowania [cm] | 10,5 |
| nr EAN | 5412096424212 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 18,1 |
| Kształt | prosty |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 120 |
| Długość 2 [mm] | 37,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.75 |
| Długość opakowania [cm] | 20 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4044197516148 |

| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Długość [mm] | 312 |
| Średnica 1 [mm] | 16 |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 45 |
| Szerokość opakowania [cm] | 5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4044197837755 |

| Wymiar gwintu | 16x1,5 |
| nr EAN | 5703858903886 |


| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M16x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M12x1,75 |
| Długość [mm] | 115 |
| Ciężar [kg] | 0,56 |
| nr EAN | 8435130350954 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | MM16X1,5R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM16X1,5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 310 |
| Tylko w połączeniu z | NUT |
| nr EAN | 5413978235018 |

| parzyste numery artykułów | VKDY 315007 |
| nr EAN | 7316577892324 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Rodzaj mocowania | wiszący |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,75 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| Długość [mm] | 119 |
| nr EAN | 3322938099602 |

| Długość [mm] | 278 |
| Długość całkowita [mm] | 324 |
| Wymiar gwintu | M16x1,5 |
| rura Ø [mm] | 16,5 |
| nr EAN | 3322938344740 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025